Hane biten på snoppen
Idag vid en PARNING hände något mindre roligt. Honan var inte riktigt på humör idag och jag såg att hon började bli grinig och började va på hanen. Jag tog naturligtvis bort honan och sedan när jag tittade tillbaka till hanen kunde jag se blodfläckar. Jag gjorde en närmare titt och kunde se att blodet kom från snoppen där man kunde se att honan gjort ett bett.
Hanen verkar inte ha ont alls, och han är precis som vanligt! Han har gett mig tillåtelse att vara där o "peta" för att se så att allt ser OK ut. Dock kan jag fortfarande se lite, lite blod. Han kissar helt normalt och verkar inte ha ont.
Självklart kommer jag att hålla hanen under uppsyn, men jag vill även ha lite tips? och idéer från er vad man kanske mer kan göra och ha koll på. Har detta hänt någon av er?
Har hört att hanar kan blöda efter PARNING.
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Fast nu har jag ju sett bettet där hon bet där blodet kommer ifrån
Är det i förhuden eller snoppen? oavsett skulle jag väl ta en tur till veterinären imorgon, men kanske framförallt om det är i själva snoppen.
I själva snoppen är det inte. Det är liksom "på" snoppen, alltså runt om eller vad man säger. Inte på själva snoppen när den är ute eller vad man ska säga.
#4 då skulle jag nog börja med att bara tvätta med koksaltlösning och avvakta =) är det ett ytligt sår i bara hud så borde det läka snabbt och bra
Okej tack för hjälpen, det ska jag göra! Det är som sagt inget stort sår, utan endast ett litet "jack". Förövrigt mår han super bra så jag tror inte det är någon fara med honom :)