Vänner :D
Sydney ser ju stor ut på bilden men hon är egentligen bara en pälsboll, Challe väger fortfarande typ 1 kg mer än hon.
:D
ägare till Charlie (liten rex) och Sydney (teddyvädur) :)
Vad roligt! Alltid en lättnad när man tänkt introducera två kaniner för varandra och de kommer överens. Hur gick du till väga? Tycker alltid det är så roligt att veta🙂
Det roliga är när man försöker introducera två djur och de beter sig som om de alltid bott tillsammans. Har hänt mig med råttor och man känner sig så fånig när man sitter där bredvid sängen med en superseriös introduktion och så händer det naaaada. 😛 Skulle lika gärna försöka introducera två burkompisar med varandra.

Mvh Stephanie 

#3 Precis! Och man har läst på och strukit under det viktiga så man snabbt kan hitta det och har blicken låst på de nybekanta. Hände med min förra hona och hane; de nosade en del och sen började han tvätta henne och så låg de tillsammans på kvällen och vilade. Och där satt jag påläst och undrade "var det allt?!"🤔
#2 Jag har som sagt tagit det superlångsamt. Haft burarna bredvid varandra med ett extra kompostgaller utanför tjejens bur. Sedan tagit bort det, låtit dem träffas korta stunder i köket (antagligen för korta stunder). Sen använde jag kompostgallret till att göra hagar- det blir ju ganska stora hål att nosa på varandra emellan. I lördags bara plockade jag bort gallret. Charlie jagade Sydney lite och sedan dess har de suttit tätt ihop.
Är förundrad över att det var så lätt. Den som har varit harig och rädd var ju jag! :D
Kanske läste på för mycket på internet om hur man skulle göra och reaktionerna som skulle kunna komma…..
#5 Låter jättebra, ja en liknande metod har jag med använt mig av. Lära känna varandra på avstånd🙂
Bättre att vara påläst ifall att, men visst är det härligt när det går så bra som det gjorde. Har du någon bild på de nya vännerna?
Både Charlie å Sydney har blivit mycket busigare och livligare sen de har varandra att mysa med. Enda gången de sitter stilla är på 'deras' matta.
Jag har ett kompostgaller som delar av halva vardagsrummet så de inte kan ta sig in under soffan och få tag på några sladdar. Den bästa taktiken tycker jag. :D
#7 Sötnosar!
Så söta de är! :) Hoppas att det går lika bra att få våra två att umgås senare. :)
så söt litet par❤️