kanin slickar
jag har en ettårig kastrerad hane, en holländsk kanin. Han är sjukt mysig och när jag tar upp honom så vill han aldrig ner, han slickar på halsen, ansiktet, händerna, kläderna, ryggen, golvet, överallt haha!
Och han brukar sätta sig i en hög kläder som jag har på golvet (lite ostädat ibland haha) och han sitter där i flera minuter och bara slickar på allt!
Han slickar alltid alltid på mig och mina kläder men aldrig någon annan, varför?
När han ligger på golvet och jag pratar med honom så lyfter han ena örat och lyssnar samtidigt som han knaprar med tänderna. Varför knaprar han :o??
När de pussar en eller ens kläder är det för att de tycker om en. Uppskattning och kärlek helt enkelt.
Om det är de ljudet som jag tänker på och mina holländare gjorde så skulle jag beskriva det som om att han njuter.
Låter som en lycklig kanin måste jag säga 🙂
Det låter som en mycket lycklig kanin! jag har en hane här hemma som gör samma sak :) Han är nog överlycklig för att ha en sådan bra ägare! :)
Ja, att han slickar är bara kärlek och uppskattning! Knorrandet är som när en katt spinner! :-)
#1 #2 #3 jaha hihi okej vad kul :D ja han är en riktig livsnjutare han! alltid lika glad och go, aldrig varit på dåligt humör haha.
Förstår inte folk som säger att kaniner inte är keldjur, :o
#4 Dem som säger det, har i regel inga erfarenheter/kunskaper i regel ang den saken 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.