Burunderlag?
Undrar vad som är bra och billigt burunderlag. Jag tänkte ha tidningspapper i botten,lite spån och sedan typ halm/hö det är dock iiolådan. Men vad ska jag ha i resten av buren?. Skriv gärna vad ni har och vad ni rekomenderar och varför;) Vet ej om jag ska toa-lätt,halm eller hö? Kan man ha hö som burunderlag,min kompis inte så vällskötta kanin har det,dom har inte ens klippt klorna på två år! Hoppas ni svarar,känns som jag gör ett inlägg varje dag:) Men det är så man lär sig.
**det är dock :)
**det är dock i bolådan Kan inte stava:P*
Hö ska de äta och helst inte ha att gå på. Inte så fräscht :) Jag rekommenderar halm. Det är mysigt för dem och de kan hålla på att bygga och gräva i det. Sen kan du ha toalätt i lådan som suger upp bra.
MVH Celina
Tack,ska nog ha det:)
#1 Du kan ändra ditt inlägg upp till 1 timme efter du skrivit det. bra att veta :D
Jag har spån till mina :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker toa-lätt och halm låtyer som en bra idée. Halm är mysigt att bösa i opch hålla på och toa-lätt suger upp bra men är ganska tråkigt ^^ Men man kan ju sysselsätta sin kanin med hundra andra saker som fri tillgång till grenar att tugga på så är man noggrannare med grenarna ksall nog toa-lätt också funka. Funkar här hemma fr mig :) En gren och lite leksaker att hålla på med istället för halmen som jag hade innan. Funkar inte så bra att ha halm i en lägenhet ^^ Verkar som han trivs toppen trots toa-lätt ströet.
Om din kompis ej klippt klorna på sin kanin på 2 år måste dem vara jättelånga! Hade jag anmält faktiskt, för kaninens skull :S
Stackars kanin som inte blivit klippt om klorna på 2 år.. Hur ser dom klorna ut? Kaninen måste lida hemskt mycket. Kan inte du gå dit och klippa klorna på den?
#7 Min kompis klipper inte sin kanins klor. Den fyller 4 snart… Jag har klippt dem två gånger men det är synd om kaninen.
MVH Celina
#9 Stackarn :(
#7 ska fråga när dom hade tänkt klippa och nämna att man kan bli anmäld.
Billigt underlag till kaninbur så är det en stor kutterspån från granngården ca 80kr + halm från en bonde
Jag gillar inte att man ska ha tidningspapper, även som det där bläcket inte längre är giftigt får de i sig det och det tycker jag inte är okej
//Joanna
Du kan även gå till ett sågverk och få spån därifrån =)
#13 Även som sånt är billigare brukar det även vara dammigt + alla har inte ett sågverk nära
//Joanna
#8 jo,klorna ser inte så bra ut,klipper inte klor så bra men min syster " Gerro " som hon heter på iFokus,kan jag fråga, Sötis som kaninen heter är väldigt fin men dom ser honom som en leksak som kommer ut 5 min g:( dag:( Men ska prata med henne imorn:) Sötis ägare säger också att hon kanske snart i maj ska skaffa in.till nin.
köper bra spån till våra hamstrar från en brädgård:) Lite ledsen då man var tvungen att *slänga* Tindra, Gerros snart treåriga hamster:( Men Gerro ska praoa* på ett stall och hon ska fråga var dom köper sitt hö/halm;)Vi
#16 Hur menar du med att "slänga" hamstern?
#17 Vi la henne i en fin låda med bomull och imorn kommer den dumma sopbilen och tar henne;( Vi kunde inte gräva ner henne. Ska fortsätta köpa spånet på brädgården,sedan köpa hö och halm där stallet köper:) Kanske lite tidningspapper.
#19 Ja;( Hon vilar nu på evigt gröna ängar med mycket gurka och hinder, och väntar på Gerro. Hon var speciell, Hon kunde hoppa 12 cm, Tror att Gerros yt kanal heter Simbzthewolf :)
#20 Ja, jag har sett att hon var riktigt duktig på tricks!=)
Fast det står typ Ronja Bieber ;)
Jag har lyckats med att få Toffee rumsren. Hen har stor yta att vara på hela dagarna. Buren är liten så den är öppen hela tiden utom på natten. Toffee älskar att ligga på mjuka saker. Snart ska vi köpa stor bur och då är det ju väldigt smidigt att bara ha en matta i stället för halm eller spån. Hö och Pellets sölar inte så mycket och Lådan med Toalätt är ju lätt att göra ren. Toffee har två toalådor som är flitigt använda. Mattan är billig och kostade under 50 kr. Tvättas i 30 grader. :)
Jag använder bur spån till våran kanin, smaksak vad som passar bäst=)
jag kan säga att jag inte har klippt min kanins klor på 4 år. Men iofs så är det en utekanin med har inte sett att den har grävt så mycket och dom är inte alls långa. Kanske 4 mm utanför pulpan.
Frida