Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 540 ggr
MEMFS
3

NU ÄR DOM HÄR :D

Idag kom tre små små små liv till oss, vad vi kunde se. Alla tre verkade må bra, verkade pigga. Två ljusa och en lite mörkare. Jag är verkligen helt skakig här hemma för är så glad :D Ända jag oroar mig för är att min lilla tjej inte ska ta hand om sina små ordentligt. Är det vanligt att kaninerna inte gör? Jag menar, glömmer bort typ. Hur ofta ska man kolla till ungarna och storlek? 

Bild kommer nog imorgon:) Är sååå täckta i hår och sånt nu så var lite puligt att kika.

MEMFS
0

Någon?:) Många som läst ser jag.

dermot
0

Kolla en gång om dagen så att alla hänger med och ser friska ut. Sedan är det bara att låta de vara. Ett tips? är att kolla på morgonen efter att de fått äta (så att man ser att de får i sig nåt) ex. vid 7-8.00, nån timme efter frukost vill säga. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Summerdogs
0

Åå vad roligt grattis! Är så extremt avundsjuk på er alla som fick kaninungar nu :O :)

MEMFS
0

Vi kikade boet nu på morgon efter att vår hona öppnat upp boet åt oss och där låg det en död liten :( Det var som att hon ville visa oss att den bara låg där och inte rörde på sig! Nu är det två kvar och den ena är mindre än den andra, är det vanligt såhär i början att det är så? Är ju inte ens ett dygn gamla.

Usch jag undrar så vad den lilla kan ha dött av, jag är sååå ledsen! :(

Summerdogs
0

Usch vad tråkigt! Vet verkligen hur det är nu. Min hona födde här om dagen en enda unge som också var död :( Känns väldigt tråkigt att sånt händer.. Vi får hålla tummarna för de två andra

MEMFS
0

#5 Usch vad tråkigt Summedogs:( Man blir ju sååå ledsen! Jag kan fortfarande inte släppa denna lilla som dog, den var ju så liten och söt. Knäppte kort på den och kan inte sluta titta! Jag är helt förstörd, sur och grinig. Det trodde jag aldrig skulle ske, men igår när hon fick bebisarna blev jag verkligen helt lyrisk, så glad och lycklig och så sker det här!

Ja jag håller tummarna stenhårt nu!