Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 436 ggr
[Rabbitte]
1

Boktips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har mycket böcker hemma, men ibland när jag tittar i hyllorna hittar jag gamla favoriter. 
Jag vet inte om ni läst denna eller om ni ens gillar att läsa, men gör ni det så kan jag varmt rekommendera: 
**
Den långa flykten av Richard Adams. **
Den handlar om ett samhälle vildkaniner som tvingas flytta för människan förstör och hotar dem där de bor. Författaren har skildrat kaniner bra och på ett jättefint sätt.

Min kopia är väldigt sliten (välläst)😉

[YukiOni]
0

Ååååh😍
Läste den när jag va liten, välldigt bra bok!!❤️

[Rabbitte]
1

#1 Visst är den, jag vet inte hur många gånger jag har läst den😛

marithaj
0

Finns inte den som tecknad film också? 🙂

Mickis1994
0

Har inte läst den men den tecknade filmen är helt underbar! 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Rabbitte]
1

#4 Har inte vågat se den ifall den skulle förstöra boken, men kanske ska se den i alla fall😉

[ingvarisbjorn]
0

Har både läst boken och sett filmen, tycker väldigt mycket om bägge! Filmen är väldigt vackert tecknad.

Corazón
0

Är den lättläst? Funderar på om jag ska läsa den på engelska 🙂

[Rabbitte]
0

#7 Jag har läst den på Engelska, inga problem, dock har den ju snart 40 år på nacken så kan möjligtvis vara några gammaldags ord😛

Summerdogs
0

Jag har sett den filmen.. Väldigt hemsk

marithaj
0

Jag minns att jag sett delar av filmen när jag var yngre, men jag som var/är så himla blödig när det gäller djur, tyckte den var rätt otäck så jag inte brydde mig om att se hela. Plus att jag tyckte att en del av karaktärerna hade så läskiga röster? Lättskrämd unge man var🙂

Själva storyn romantiserar ju heller inte kaninernas tillvaro, utan är realistisk gällande konkurrens, liv och död och hur människan brutalt tar mark i anspråk och tränger undan det växt- och djurliv som inte passar hennes syften… Så som jag minns de delar jag sett av filmen som sagt, hehe. 

Men absolut inget dåligt med en realistisk skildring!

Jag tror faktiskt att jag ska göra tvärtom: läsa boken istället för att se filmen! 😛

[Rabbitte]
0

#10 Jag har sett filmen idag och nej den var inte lika fin som boken, tyckte också att den var otäck på sina ställen. Men det var roligt att se en riktigt tecknad film och inte en animerad (är lite gammaldags)🙂