Höhäck i trä
Produktbeskrivningen säger nog det mesta; en höhäck i obehandlat trä. Ni som har kaniner som gillar att tugga mycket på trä, har ni testat en höhäck i trä? Är lite osäker på om det verkligen fungerar i längden; är ju inte så bra om kaninen tuggar sönder den😛
De är ju riktigt fina, frågan är bara hur praktiska de är?!
Jag har bara höhäckar i trä. De är dem enda som funkar.
Ska nog också ta och köpa mig en höhäck i trä. Hon tuggar ju på allt som på hennes hus tillexempel och sedan på buren fast hon har en pinne.. :/
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Haha, min Björn har tuggat sönder den
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Kan tänka mig att Ellie ser nya tuggmöjligheter på en sådan i trä, hon är snart igenom taket på ett trähus hon har🙂 men ibland måste man nog testa med för att se om det kanske går!
Jag har en i trä åt Snö, hon har inte tuggat på den :) bytt ut allt som hon haft i plast eftersom hon började gnaga på plasten. Den i trä fungerar kanon i alla fall! Sitthylla uppe på den som hon har med och den gillas!
Ni som har träbitare köp träleksaker åt dem o bita på :D
Jag har gjort egna i trä 🙂
#7 Åh den var riktigt fin! Kul när man är så pysslig!
#8 Tack! Börjar dock vara dags för en ny igen då den är anpassad för jättekanin och jag bara har en jätte kvar😃
Den är inte speciellt svår att göra heller🙂
Ni som har träätare; bygg tex bo i båtplywood! Funkar grymt bra ;)
Har förövrigt inte testat höhäck. Brukade lägga hö direkt på golvet och ge nytt varje dag, sen sätta upp grenar högre i buren för att de skulle få lite jobb :)
Aut viam inveniam aut faciam
har sett att ellie verkligen gillar att gnaga sönder trixi-buren!
Frida
#11 Haha ja🙂vet ju att det är en risk att ha träbur till kanin, men har fungerat med andra jag haft, men vi är i full sjå att leta en ny bur; liknande den Hoppsan har.
denna är egentligen ingen "höhäck" men jag tycker den funkar jättebra och rymmer en del också 🙂
http://www.granngarden.se/product/hohack-nature-till-gnagare-45x32x33
Frida
#13 Den var riktigt fräck!
jag såg nu att på bilden ser kaninerna ut som hoppsan och ellie fast med uppåtöron!
Frida
ni som gör egna hur vet ni att måtten är rätt där dom ska äta.
Jag tänker så att dom inte fastnar med huvudet och bryter nacken (kaniner växer ju så det som passar för kaninungar passar kanske inte för vuxna kaniner och vice versa)
l'm back
#15 Ja nu när du säger det - faktiskt🙂
#16 Har tunna stänger som lätt bryts av 🙂 …För jättarna åtminstone, och det är så stort mellan stängerna att de omöjligt kan fastna om de inte vrider huvudet och spänner nacken, vilket jag inte tror de gör faktiskt.
Kommer göra smalare mellan stängerna till nästa häckar, typ 2-3cm. Är samma risk där att de ska fastna som i tillverkade höhäckar eller burgaller, gäller bara att konstruera så att det inte finns så stor risk att fastna🙂
Till kaninungar har jag höet på marken, de klättrar ju mer än gärna i gallren så de har varken egenbyggda eller köpta höhäckar😉