Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2533 ggr
[Saarah]
1

OT/ hundfråga ;P

Vilka här har hund? Vilken ras? isf och vad heter den/dom? :P

Skriv också om du skulle vilja ha en hund, elr asså Vilken ras? du skulle vilja ha (:

Jag/vi har två engelska springer spaniels och en gråhund, (norsk älghund) lilleman, emma och enya (:

SaraB
0

Åhh, fusk dej som har hund!
Jag vill verkligen ha en hund, isåfall en bichon frise-hona. :D

[Saarah]
0

:)

okej, jaa dom är gulliga ;) jag kanske ska få en egen hund om nåt år *hoppas :)* det kmr isf antagligen bli nån bordercollieblandning/tollare/sheltie/jack russel/collie, fast jag kmr nog hinna ändra mig flera gånger om xP haha.

Jojsan
1

har tyvärr ingen hund. :/ men nästa sommar ska jag troligtvis skaffa en :D det blir då troligtvis en svart/vit sheltie (hela namnet: shetland sheepdog) och jag vill ha en tik. Har hittat en kennel i närheten av mig som äger en svart/vit sheltie tik som ska paras till nästa vår så man får hoppas att pappan blir en trefärgad eller svart/vit :P

Vill också gärna ha en Tollare (hela namnet: Nova Scotia duck tolling retriever) men eftersom de är ganska krävande så kan jag skaffa en sån senare :P vill också ha en markiesje, men de är så ovanliga så man kan behöva stå i kö på en valp i typ 2 år.. (!) 

Är också intresserad av en cairn terrier och vit dvärgschnauzer men det lutar mest åt Sheltie. :) *längtar* :D har redan ett namn förslag :P

Jojsan
0

#2 du vet väl att bordercollie och tollare är ganska krävande raser? speciellt border collie.. :P :)

SaraB
0

#3, lyckos dig som iaf har en i planerna. :) Jag vill meeeeeeeeeed ha!!!!!!!!!! :( ;D

[Niike]
0

Jag (min familj) har en tax som heter Anja. Hon är 15 år i september och är svart med bruna tecken.

Om jag fick en egen hund skulle det antingen vara en border collie, en golden retriver, en grand danois (stavning?) eller en liten chiuaua (stavning?) :) En grand danois skulle vara för att de är så stora och häftiga, inte för att de är speciellt söta;D

[Quellii]
0

Jag har en Newfoundlands hane på 2år som heter Nalle :) <3

SaraB
0

Jag avundas verkligen alla er som har hund .. FundersamOskyldig

[Saarah]
0

#4 jo jag vet, dom behöver ju aktiveras hela tiden och dom är ju igång hela tiden, tollare har jag fattat som också ganska krävande, men en aning mer 'lugnare' än BC, jag vill ha en både som är i full gång när jag tränar med den och som har en ordentlig tränings/tävlingsvilja, men också som är lugn inne och som varvar lite, om du förstår vad jag menar (; men jag har ju ett tag på mig att fundera (:

Sandra76
0

2 belgiska vallhundar. En malinois- Belgross Skip och en tervueren- Greylines Afrodixia

Skip…

[Saarah]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lägger in en bild på en valp som jag sitter och kikar på just nu :P gudomligt sööt! elr hur?

guud sötnos :')

Sandra76
0

…och Dixie..

[Saarah]
0

tkr att tervuerens är jättefina också, vi har ahft en sån förut :) vi har också haft drever, sheltie, springer spaniel,schäfer, collie, kmr ine på nåra fler som vi har haft, det va nog alla :)

Jojsan
0

#9 aa, tollare är lite mindre krävande än border collie men ändå väldigt krävande, men å andra sidan är de perfekta om man vill träna bruks med mera :D Förstår precis vad du menar :P vill ha en sån hund med (tänker träna agility+ lydnad med kommande hund). :)

#11 nnnawww såååå söööt!!! Vilken ras? är det då?? :P

[Saarah]
0

#14 aa ;) min mamma är jätteintresserad av tollare.. :P jo jag kmr också träna lydnad och agility (:

jaa, elr hur! :P det är en blandrasvalp; collie/flatcoat/schäfer (:

[Saarah]
0

fast Alla valpar är ju faktiskt sööta! :P thihi

[Saarah]
0

sitter och kollar lite på blocket på vovvar, har bara sökt på valpar och det är massa blandraser som säljs, en jättesöt, lite äldre hund, blandras, asså denär aaasfin :') hoppas den får ett bra hem, till saken så tänkte jagf bara säga att blandrasvalpar faktiskt är ootroligt söta! liksom dom ärinte lika nån annan :P

KajsaM
0

Här bor en Jämthunds hane på 7 månader igår, Viggo :)

Vill ha (och kommer nog kanske få om några år) en till hund, tror det blir en shetland sheepdog :)

[Niike]
0

Grannen har haft två kullar med taxvalpar i år, snacka om att jag är glad som bor så nära dem (A) De har uppfödning så de har haft ett antal kullar:) första kullen i år blev det 9 valpar i, och andra kullen 4 valpar men en dog, så alltså 3. Det var förstås två olika hundar som fick kullarna^^ Men de är ju såå söta! Och de ska behålla en, den sötaste lilla tjejen i kullen med 3 valpar .. Hon är jättemörk och otroligt vacker ! Skitvassa tänder och en busig och envis liten valp är ingen bra kombination om man vill ha kvar sina fingrar ;D Haha<3

malinroth
0

Jag har en irish softcoated wheaten terrier som heter Nelly! :) Min lilla äälskling! <3 hon blir 5 år till hösten, köote henne då jag var 16 och hon följer med mig i vått och torrt :) hon har tyvärr fått juvertumörer som vi ska operera bort nu i sommar :( men hoppas att allt går bra…

[Saarah]
0

#20 vilken sötnos :) våran hund har eventurllt också en juvertumör :'(

malinroth
0

#21 usch det är så trist! men man får bara hoppas att allt går bra när dom tar bort den och att de är godartade..kommer skicka in hennes knölar på analys då dom tagit bort skiten…så man vet ifall det kommer nya…hoppas hoppas hoppas att de är goda och inte hinner sprida sig (anledningen till att hon inte kunde opereras direkt/än är för att hon har mjölk i brösten vilket gör att de inte läker ordentligt efteråt)

__iE
0

jag vill verkligen ha en hund! :) de är sååå mysiga :) Men såklart tkr inte mam&pap som mig :( MEn får väl skaffa sen när jag flyttar härifrån, ;D Isf vill jag ha (nu iaf) en shih tzu elr shih tzu/lah apso :)

callo
0

Har min lilla Daffie (Lorenzo) jag fick på alla hjärtans dag för 13 år sen, han är tibetansk spaniel!

Sen har vi familjens hund Emmie (Arana Negra) som är 9 år och flatcoated retriver:)

Nova.Caspian
0

Jag börjar med en bild på vår grannes (och min fosterbrors) hund Kim, som är en landser :)

Nova.Caspian
0

och en gammal bild på mig och min bästa vän ludde, som avlivades den 15/1-06 :(

Nova.Caspian
0

och nu hittar jag ingen bild på min nuvarande hund, Moltas, som är en berner sennen. så det får bli den här extremt vackra bilden när han ler ;)

[Niike]
0

#27 HahahaxD Söting! Moltas är så himla fint namn!<3

lindalindskog
0

Vi har två små yrväder här hemma. En tik & en kastrerad hane. Båda är av rasen Engelsk Cocker Spaniel! De är syskon och resultatet av en tjyvparning hos grannarna ;P

Sami, hane 1,5 år. Orangeroan till färgen (vit med lite "orangea" fläckar). "Simpe" är min lilla ridkompis. Rider jag ut i skogen kan jag räkna med att han är efter mig direkt ;) Supertrevlig och riktigt busig. Älskar att bada!

Mika, hona 1,5 år. Bl/tan till färgen (nougatbrun/lite blå aktig färg + ljusbruna & vita fält) Mika är väldigt försiktig av sig. Tog oss 1 år att få henne någorlunda tam. Nu sover hon i fotändan av min säng och är riktigt trevlig. Men kommer det besök gömmer hon sig helst.

myriis
0

Jag & min familj har uppfödning av hundar sen 17 år tillbaka, främst springer spaniel, dock har vi Schapendoes nu.

Iallafall har vi tre Schapendoes. Hanen Viggo, fem år gammal. Kraftig, svart/vit.
Sen har vi tiken Enya, 2 år gammal. Ganska tunn, men otroligt smart. Blå/svart.
Slutligen Enyas dotter, Lea på 8 veckor från vår senaste kull. Busig, men ändå ganska lik mamma i beteendet :) Blå/svart

L8sson
0

hejhej jag har en jämthundstik på 9 år som heter Berit :)

hon har inte så länge kvar att leva på grund av ålder …. :/

har väldigt svåra beslut just nu kan ej leva utan min hund liksom :/

Stravaganza
0

Jag har ingen hund men skulle vilja ha en collie! Dem är bara såå söta!

Vilka söta hundar alla har.

Zebben
0

Har två schäfrar.

Nathalieee
0

JAg har en  St bernhards hund :) Hon heter Betsie och är 7 år. eller hon är familjens ;P

Men Jag vill ha en egen boder collie , för jag hade tänkt börja tävla argiliti :) men det är lite svårt med en stor klumpig st bernhards hund XD De sutom är hon 7 år , de är gammalt för en så stor hund .

Nathalieee
0

#7  guvad kuul , dom som är så  fiina  :D har du bild?

Keligast
0

#31 Nja så lite har hon vell inte kvar?

Har iallfall 2 chinese chrested dog (nakenhundar), Fiffi och Ronja heter dom och har 2helt olika personligheter

Theresze
0

jag har samma som nathalieee:)

annaforsgren
0

jag skulle vilja ha en hund…. En Landseer

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Saarah]
0

shit va fiina hundar :) kul med bilder också (:

det är så sorgligt när man måste avliva :'(  ganska många av våra hundar har haft sjukdomar, typ som epilepsi och leukemi och allvarliga höftfel.. den som fick leukemi var en valp  från en av våra kullar osm fick det när den flyttade, dom trodde att det var miljöombytet :( det va ju inte våran hund då, men vi hade haft honom ett tag och sen typ andra dan så ringde dom och sa att han hade blitt sjuk :(

lill-jarven
0

#39 Vad sorgligt! Men leukemi är väl inget man kan få av miljöombyte? Föds man inte med det?

Jag har två blandistikar & en kastrerad bichon friséhane. :) Blandisarna är "Alaskan husky"/Border collie.. mor & dotter. :D

Min nästa hund blir förmodligen ytterligare en BC-blandis! Antingen en valp efter en av mina tikar eller så köper jag en. Lite sugen på Austalian Sheperd också.. dom är fina :)

(Bilden är på min unghund Joxa)

L8sson
0

# 36 jo hon har lite problem och så har hon inte mått så bra innan hon kom till mej jag skaffade henne när hon va 6 år ..

myriis
0

Jag är glad över att alla våra hundar dött av ålder.. :)

L8sson
0

jag komme rinte klara mej utan min hund när hon går bort :/

Noa-Nisse
0

jag har en liten pudel, han är vit, och heter timmie. är 6 år gammal, men många som frågar om han är valp ^^ hahah.. vi går på agility, och han äääälskar det skit jätte mkt!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

myriis
0

Timmie är så sööt ;D

Noa-Nisse
0

hihi tack emmy!! =)  dina hundar med!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Saarah]
0

#40, joo asså man föds med det, men man kunde inte märka det, elr se det, och det var troligen miljöombytet som gjorde att det typ, bröt ut :/

jaa, jag har också funderat på en aussie, blev intresserad när jag såg en sån för första gången i"action" :P thihi, det var på elitlydnaden för nåt åt sen, och sen är som ju jättefina också :) gillar dom (:

Mysterious
0

avis på alla som har hundar :|
Vill ha en Boxer eller en korthårig Collie.Men helst Boxer,dom är så himla fina <33 särskilt den som min kusin har!Han är så smart!Och han förstår allt man säger till honom!:) Enligt mej finns det ingen hund som är mer underbar än han!Jag e så glad att han tillhör min familj!Fast jag får inte ha en egen Boxer för min mamma…Ska tjata XD Mohaha

Keligast
0

Vill ha en Newfoundland :) Min drömhund

[Niike]
0

48: Så söt^^

Agda
0

Vi har en Finsk stövare tik, Lunnsjöns Tina heter hon på papperet, vi kallar hennes Zazza. Och en Golden retriever tik har vi också, på papperet heter hon Attigårdens golden Flower in myMind, Ida kallar vi henne=)

En hundras som jag vill ha är Norsk älghund, grå ("gråhund"). Ska skaffa mig en sådan tikvalp nästa år=)

huldisen
0

Jag har ingen hund. Men skulle gärna vilja ha en chinese chrested :)

Är avensjuk på keligast :D

Mysterious
0

#50 tack :)

Keligast
0

#52 Jasså ;) hihi

Ellen95
0

Lyllo alla dom som har hund här! Skulle JÄTTE gärna vilja ha en hund. Men får tyvärr ingen hund:( Skulle vilja ha en Golden Retriver:) Men det är tur att ganska många i min släkt har hund:) Men jag har ändå ganska många djur.

[Quellii]
0

Här kommer en bild på min hund, Nalle, Newfoundlands hane på 2 år ;)

[Zoie]
0

#56 Guud va sööt ! *avis*

lill-jarven
0

#47 Okej det var väl det jag tänkte :)

Känner många som har aussis och de verkar helt underbara och roliga att träna med :)

ciss
0

Har ingen hund men skulle gärna vilja ha en om jag fick för mina föräldrar och om jag hade tid.

I så fall en papillon eller dvärgpudel. Gillar små hundar :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Keligast
0

#56 Aww <3

Tina-A
0

Är ju pälsdjursallergiker men gillar hundar. Funderar på att skaffa mig en mellanpudel om några år då dessa hundar ska vara lite lättare för allergiker att klara av. Måste ju dock flytta först och det gör jag nog inom ett år.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]