Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 722 ggr
Mickis1994
1

(S) Vuxenhona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ras Rex/Vädurskorsning
Kön Hona
Färg Viltgrå rexbärare
Född 2010 - 08- 07
Pris Skänkes till rätt hem

Härstamningsbevis medföljer.
Kaninen finns i Täby (Stockholm) transport runt om i Stockholm och till Linköping kan ordnas. Övrig transport kan ordnas.

Trilla är ganska stor gissar på 3kg och ser verkligen ut som en rex. Hon är en riktigt charmig tjej som gärna myser en stund men inte alltför länge, för det finns andra saker att upptäcka. Annars är hon en glad och framåt tjej som har glimten i ögat. Men eftersom jag inte kunnat ge henne den tid hon behöver är hon lite tjurigare och mer svårflörtad.

Som hoppare förstod hon direkt var hoppning gick ut på. Men det tog ett litet tag innan hon visade det på tävlingarna också, men så plötsligt efter hennes första pinne så ramlar pinnarna in. Och om det inte blir pinne kommer hon ofta precis utanför. Hon är hindersökande och hoppar fint över hinderna med lagom fart. Dock är hon vara svår att övertala när hon brunstar. Hon är tävlad upp till medelsvår i rak och lätt med två pinnar i krok.

I vintras/våras la jag kaninhoppningen på hyllan och därför har hon inte tävlas sen dess. Däremot har vi tränat hemma på medelsvår/svår höjder utan problem.

Noteras ska göra att vi inte har tränat sedan juli och med att jag blev sjuk. Men med träning och engagemang tror att hon kan bli lika tuff och underbar som hon har varit.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
0

Putt för tjejen.

Mvh Michaela Glansk.

Mickis1994
0

Hon letar fortfarande efter ett nytt hem.

Mvh Michaela Glansk.