Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 228 ggr
Jojsan
0

kaninhoppning

Hur går det till på en tävling i Kaninhoppning? får man testa banan innan man kör? hur höga är hindren i lätt klass? Ja, berätta gärna så mycket som möjligt om hur det går till :)

ciss
0

Man får inte testa banan före man tävlar, men man får hoppa fram på tre hinder före banan.

I lätt klass är det åtta hinder (och så start & mål-hindrerna förstås, men de är väldigt väldigt låga) och höjden ligger på 30  cm.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Elina.
0
myriis
0

Precis som Ciss säger får man hoppa fram på tre hinder (Framhoppning). Maxhöjden i Lätt är 30 cm och tror hinderna får vara max 45 cm långa (?)

Jojsan
0

#2 ska kika in på den länken :)

hur länge brukar det ungefär ta för en att träna sin kanin till att den kan hoppa sin första tävling? :P

Elina.
0

#4: Det beror helt och hållet på kaninen själv. En kanin kan vara redo att tävla efter att ha provat på hoppning ett par gånger hemma, andra kanske behöver lite mer träning.

När du känner att din kanin klarar av att hoppa en bana med 25-30cm hinder utan större problem så är den nog redo.

Jojsan
0

#5 ok, ja har inte börjat träna ännu så det är länge kvar :)

Horsegirl
0

Jag har för mig, var längesedan jag tävlade, men man får ha ett av hinderna på 35 cm. Men det är inget som jag vet säkert.

myriis
0

För Candy tog det ca 3-4 veckor att träna innan hon blev redo, men Roxy började jag tävla sent i december och tävla i Juni.. ;P

malinroth
0

#2 mycket fin sida :) myclet intressant att läsa :)