Hur stor bur
Hur stor bur anser ni att en kanin bör ha för att må bra om… 1. … den får komma ut i en Hage på ca 2x3 m några gånger i veckan? 2. … den ska bo i buren hela tiden?
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Så stor som möjligt. Tycker att kaninen ska kunna ta minst tre skutt i buren och stå på bakbenen utan problem. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Minsta ytan jag skulle kunna tänka mig att ha min dvv på om den ska bo där dygnet runt är 1x2m. Oavsett hur stor Hage den får vara i några timmar i veckan. Om det bara är på natten kaninen ska vara där kanske jag skulle kunna tänka mig största modellen på innebur, alltså 150x70cm.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Det beror helt på vad för kanin du har. Hur större kanin desto större bur!
Till min hermelin så har jag en 120x70 cm
Jag tycker att buren skulle behöva vara typ minst 1,6x2 m ifall kaninen ALDRIG får komma ut på golvet eller på större område. Kaniner är gjorda för att skutta och även för att rejsa som flyktmekanism men också för att uttrycka lust/glädje eller vad det nu är och får kroppsproblem om de inte får göra det.. (alltså röra på sig) O förmodligen också lätt psykiska/beteendeproblem om de inte får det, så ja.. minst så stor som min säng i så fall.. men även det känns lite snålt..
Men en "vanlig" bur för en kanin som ALDRIG får vara ute - under ett helt liv - det tycker jag egentligen är tortyr. Åtminstone en eller två timmar utanför buren i princip varje dag.. Att få sträcka på sig…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.