Mattor!
Kanske lite annorlunda fråga men vill ha en matta över hela mitt rum så att kaninerna kan gå lösa där dagligen, och inte glida runt på hala golv och tunna mattor.
Alltså en som ligger stadigt på golvet och som inte är farligt för kaninerna att gnaga på och som inte är för omtålig förståss. Heltäckningsmattor har jag hört har långa trådar som kaninerna kan sätta i halsen om dem tuggar på. Så tänkte kanske kokosmattor, står det har bra uppsugningsförmåga om olyckor sker och det ligger ju stadigt på marken så kaninerna kan skutta o ha sig.
Ngn som har erfarenhet av detta eller använder ngt annat? :)
Trasmattor med halkskydd under borde fungera fint, lätta att tvätta i maskin är de också. Mina egna niner skuttar runt på mattor som parkett och plastgolv och visst var det halt i början men de vande sig fort och sedan har det inte varit några problem alls att ta sig dit de vill.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Ett tips? är att ta en matta /mattor som går att tvätta i maskin. Jag hade typ en kokosmatta i hallen förut när mina kaniner bodde inne och jag fick kasta den ganska snart för den luktade jätteilla av allt kaninkiss. Jag provade att spola av den med trädgårdsslangen och rengörinsmedel men det hjälpte inte.
Okej, tack så mkt! Dem är iofs rätt rumsrena så tror dem håller kisset till toaletten så det är ju bra. Dem hoppar, skuttar, kutar runt o har sig så vill inte ha vanliga lätta mattor som dem kan halka runt på och skada sig.. Får testa med kokos då! Var det dyrt och vet du om det finns större alltså så man kan lägga över hela golvet?

Dina kaniner verkar vara bättre på att förstå vart man ska och inte ska kissa. Mina kaniner både kissade och kluttade på hallmattan. Jag vet inte om det var en kokosmatta jag hade men den jag hade köpte jag på ikea och den var inte dyr. Den kanske var gjord av bambu jag kommer inte ihåg. Annars kan du lägga halkskydd under mattorna det funkar bra.
Okej! Och det kan man också köpa på ikea, ikea?:P Hehe. Halkskydd alltså!

Ha,ha jo,Ikea har köpt sina halkskydd på Ikea. Jag har det under alla mina mattor eftersom jag har barn som är mer vilda än tama. Det kostar inte många kronor.