Knas öra xD
Hej! Idag märkte jag att Tequila har fällt sitt ena öra, så nu står ett upp och det andra ligger ner! 😃 Kan ju säga att det ser lite knasigt ut när hon gör glädjekutt 😇
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Hihi! Min dvv är likadan! :D
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)
Kom på en sak nu, Jag har ju alldrig haft dvv innan, Är det något specielt man ska tänka på? alltså med öronen ^^
#2 Näe. Det finns de som säger att kaninen lättare får problem med öronen, men enligt min veterinär (Fågelkliniken) så stämmer inte det och det är ingenting jag har upplevt heller.
I övrigt kan sägas att kaniner ju skickar signaler med öronen och dessa är svårare att läsa av på dvv. Det man kan se är att när de är glada och nyfikna så håller de öronen framåt (ser man ofta när de kommer skuttande mot en) och när de är lite mer vaksamma så varierar de och tar öronen mer fram och tillbaka medan de skuttar. Så gör i alla fall min :)
#2 Nej det är inget speciellt 🙂 Tar hand om alla mina kaniner likadant oavsett om de har hängöron eller inte 😃
Om man har vattenskål, ska man passa sig på vintern så att de inte doppar öronen i det, vattnet på öronen kan frysa då = inte så bra 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Ja, öron signalerna är nog svårare att tyda, Men jag tror jag ser lite på hennes kropps språk vilket humör hon är på ^^
När hon var mindre hade hon vita sträck i pannan som har försvunnit nu, Varför har dom försvunnit?