Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 381 ggr
lomsen
0

dräktig kanin

Jag undrar om man kan sätta in en kaninhona som parats med en annan hane till en kastrerad hane i en jättestor Hage eller om hon måste vara ensam hela dräktigheten, tänkte om de kunde gå tillsammans typ 2 veckor iaf?

Eller måste hon ha sin vanda plats och lugn o ro hela tiden. Han är en mycket snäll hane.

Keligast
0

Vissa honor har inte imot att ha sällskap av en kastrerad hane och vissa gillar det inte. Det är upp till din kanin!

[Niike]
0

Jag tycker inte du ska ha dem ihop, honan behöver lugn och ro. Har hon varit tillsammans med den kastrerade hanen innan?

lomsen
0

nej det har hon inte, då han nyss kastrerades.

Men efter kullen ska dom vara i samma bur.
Hon fick vara där en stund innan vi åkte med henne till andra hanen idag, för att få en "förändring" som det sägs att man ska göra, och hon tycker hemskt mycket om honom, och den jätte stora kaningården om förr var hundgård.

myriis
0

Jag skulle inte sätta ihop dem ännu. Speciellt inte då det är en ny kanin hon möter och det kan ju ev. bli bråk.
Sätt istället ihop hene med hagen när hennes ungar har flyttat.

[Niike]
0

Tycker fortfarande inte du ska sätta ihop dem när hon är dräktig. Hon behöver som sagt lugn och ro, och hon kanske blir stressad av att byta bur och få en kompis hon knappt känner, på köpet. Vänta du tills ungarna är sålda och ha dem tillsammans sedan.