Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1951 ggr
[hästtösen]
0

Kaniner bortskänkes

Dessa två sötnosar vill ha egna kärleksfulla hem. 

De är Dvärgvädur kaniner, troligen någon annan ras också då de inte har hängöron. Båda är tama och van att gå i sele och bli pysslade av både barn och vuxna.

Varför inte jag kan ha kvar dom är därför att jag fått dessa kaniner av grannen som flyttar i början av Juni och jag försöker nu hitta hem till dessa sötnosar. 

Bur finns att få med. 

Det finns en hona och en hane. 

Nu har jag inte så jätte mycket plats för "extra" kaniner så det bästa är att de får flytta så fort som möjligt. 

De finns i Boden i Norrbotten och kan levereras runt omkring i Boden och till Luleå, om det är en längre sträcka så vill vi ha en liten bränslesumma för besväret. 

Jag ska lägga ut bilder på kaninerna här nere, så ni får se hur sötnosarna ser ut :) 

Jag ska gå ut och fota nu direkt så det blir troligen några bilder om en liten stund.

Finns det någon djurvän som kan tänka sig att ta någon av dom? dom skulle passa bra i tex barnfamilj då det är van att bli hanterade av mindre barn, vilket är bra. Lugna, snälla och små, perfekt för en barnfamilj, eller nybörjaren. 

Som sagt, de bortskänkes/ är gratis.

[hästtösen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på hanen, han är mycket ljusare, blev bara väldigt mörkt på bilden.

elinyeaah
0

Bor i Norrbotten, men kan dock inte ta dom tyvärr :( Lycka till iaf!:)

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

[hästtösen]
0

#2: ok, du har inte lust att höra om någon du känner är sugen på en kanin? De förra ägarna har könsbestämt fel, den yngre kaninen är en hane och den som är lite äldre är en hona, hade varit bussigt av dig om du hade orkat kolla upp :) tack i allafall :) 

Stephanie
0

Om det är en hane och en hona (okastrerade) så ska du inte ha dom tillsammans, då blir det bebbar…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

puffmaskin
0

Jag vill se den andra också :)

[hästtösen]
0

#4: Nej det är inte tillsammans och har inte varit det heller, de är ju mamma och son och hade inte varit trevligt med en kull inavelsungar + att jag aldrig skrivit att de är i samma bur :)

Stephanie
0

#6 Ok, vilken tur! 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

KaterinaPetrova
0

Synd, bor i Värmland :( Skulle ev kunnat tagit en av dem om de gick med på det här hemma.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[hästtösen]
0

Här kommer fler bilder på kaninhonan som är ca 11 månader gammal.

[hästtösen]
0

En till bild på honan.

[hästtösen]
0

Bild på ungen.

[hästtösen]
0

Bild på ungen.

[hästtösen]
0

Bild på ungen.

[hästtösen]
0

Kaninungen är väldigt charmig och nyfiken, gillar att stå på bakbenen och hålla utkik :) Väldigt mysig liten kille :)

Linnet
0

Har du testat blocket, vi har en lång intresselista, mest på honor, så det verkar vara stor efterfrågan, fast dom flesta vill väl ha ungar förstås. Finns också en facebooksida där man kan sätta ut:

https://www.facebook.com/groups/350079198345774/

[hästtösen]
3

Nu har honan flyttat till en familj som bor i närheten, hanen flyttar troligen imorgon eller i helgen till en liten tjej som ska få sin första kanin, föräldrarna kommer dock hjälpa till med den mesta skötseln av kaninen + att det var föräldrarnas ide att skaffa en kanin till sin dotter, så nu har honan fått en kärleksfull ägare och snart även hanen, vilket känns skönt :)