Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 363 ggr
[vigge_]
0

vad ska jag göra?

Hej!, min dvärgvädurs hane har har ett problem gällande hans sitthylla. Ibland när han hoppar upp på sitthyllan (den är ganska hög) så kan han hoppa och i hoppet krocka! Han är snart 8 år och har en fysisk kapacitet som en 3-4 årig kanin samt psyke. Han verkar inte skada sig (är otroligt stryktålig och tuff) men det ser väldigt otäckt ut. Det går inte att överväga att ta bort den då han älskar den… Ska jag bygga en "trapp" eller liknande så han kan (om han vill) gå upp där istället för att hoppa? Tacksam för svar Bild på sitthyllan på sitthyllan kommer senare

linda-98
0

Om han inte får några skador är det nog ingen fara, i och med att han lär märka själv att han "krockar", men för att vara på den säkra sidan så kanske du bör bygga en trapp/ramp till sitthyllan. Kanske han tycker det blir bra det med, med en trappa upp? 🙂

Xx Linda  

[Rabbitte]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår Hoppsan har också en sitthylla, och han är inte så graciös av sig i sina små skutt så han hade samma problem. Vi satte dit ett hus som precis går in under sitthyllan (håller den uppe med så den aldrig svajar) så han hoppar via den och automatiskt blir det mer utrymme också. Du kan ju lägga något framför huset med om du vill och tycker att han behöver det🙂

linda-98
0

#2 smart tips?! 🙂

Xx Linda