Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 759 ggr
[Ninni_w]
0

Inne/ute - kunna tävla

Hej! Min ena kanin är född (och bor fortfarande) inne. Men jag hade honom ute dygnet runt över helgen för jag trodde att de mådde bättre av det. Mina andra två bor ute och trivs inte inne. Men nu har jag flyttat in honom igen för jag tycker att han verkar vara gladare då. Han ska debutera i hoppning den 9/6 för då är han fyra månader. Jag vill ju kunna tävla även på vintern men kan man det om han bor inne? Blir inte temperaturskillnanden för stor? Jag måste ju kunna träna osv. På tävling kan man ju ha filtar och liknande för varmens skull i transportburen men på träningar och ute på tävlingsbanorna? Måste han flytta ut då? Tacksam för svar! /Ninni :-)

kyrkeliden
0

Nej det behöver han inte :)
Mina hoppkaniner bor inomhus och klarar av att tävla utomhus utan problem så här års.

När det är som kallast på vintern stannar både jag o kaninerna dock hellre inomhus än att stå i ett kallt ridhus.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Vincent...
0

På Vintern kan man ha kaninen kvar i bilen under tävlingen, annars kan man också ställa kaninerna i klubbstugan eller något (om det finns någon sådant) liknande under tiden den inte tävla :)

HAHAHAHAHAHA…..

Friggeshoppkaniner
0

På vintern är det inomhus tävlingar hemma hos oss, så då har inte inne kaninerna några problem, däremot så får ute kaninerna sitta i sina transportburar på utsidan om man inte vill att dom ska stå inne i värmen.😉

[Ninni_w]
0

På vintern är tävlingarna antingen utomhus eller i skälby loge. (Tävlar för kokh) I logen är det som ute fast torrt! :-)

[Ninni_w]
0

Kan man träna innekaninen på vintern också då? Och kan den vara ute i hagen korta stunder? :D

Vincent...
0

Jag skulle säga: Ja!men bara inte för länge :)

HAHAHAHAHAHA…..

[Ninni_w]
0

Ok tack!!!! Man brukar ju märka när de vill gå in. Annars har jag bara hört att det ABSOLUT inte får vara mer än 12 graders temperaturskillnanden! Tack för svaren!!! :-)

Fridaaaa
0

#7 ja Max 10 graders skillnad bör det vara men kaniner tål kyla bättre än värme, så den rekommendationen är mer viktig när man ska ta in utekanin :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ninni_w]
0

Så man kan som de andra säger, ha kaninen inne och ändå kunna tävla/träna på vintern? :-)

Vincent...
1

Ja, det kan man. Vet några som gör det :)

HAHAHAHAHAHA…..

[Ninni_w]
0

Vad bra! Tack!! =)