Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 10144 ggr
HolyFuck
0

Springer i buren

Min kaninhona får ibland "ryck" oh springer i full fart runt i buren. Jag gissar på att det är av energi, men tänkte kolla med er kanin-kunniga människor!

Hon är frigående inomhus, men då jag precis har skaffat henne så har jag inte hunnit fixa lämliga mattor på det hala golvet än. Så min gissning är alltså att hon springer i buren pga energi, men kan inte göra det riktigt på golvet, då det är lite halt. Stämmer det?

Sussii92
1

#0 Ja det är troligen orsaken :) Har själv två små busfrön med massvis av energi, de får små ryck ibland när de hoppar runder i sina burar och busar med alla leksaker i buren men som sagt jag tror dessa små ryck är pga. för mycket energi som de gör av med :P Vi tar ut dem minst en gång om dagen men dessa små busungar har så mycket energi att det aldrig verkar ta slut men tids nog lugnar de också sig :)

Kort sagt: Jag håller med anledningen är nog att hon är ung? och har mycket överskotts energi som hon gör av med :) Mattor eller handukar som hon kan springa på hade varit bra så hon inte halkar runder för mycket :P

Ellllliiiiis
0

Så gjorde min kanin alldeles nyss så jag var tvungen att gå in och kolla på en sajt och d hittade jag denna😃 men min kanin nästan flög igenom buren han började på tacket, sen har jag typ som en låda där han bajsa jag kallar det bajslåda! Men han flög från huset han har till bajslåda till huset till bajslådan och når han äntligen stannar på huset så skakade han så hela huset skakade! är det farligt??? 🎧

linda-98
3

Det är säkert som du säger, att din kanin har energi i sig. När de gör sådana "skutt"/ryck betyder det ofta att dom är lyckliga. :) 

Min kanin brukar göra sådär så fort jag kommer fram till buren, då springer hon flera varv runt i buren (hon bor i en stor utebur) och kommer fram till luckan på buren och slickar på min hand. :)

Xx Linda