Avelshanar
Hallå!
Jag har letat lite efter sidor med kaninhanar som man kanske skulle kunna få avla med, och har bara hittat gamla trådar.
Så jag tänkte i alla fall göra ett inlägg här. Det hade varit kul att se om det är någon/några som har en hane (eller flera) att låna ut till Avel.
Här finns en mall som jag hittade, som ni gärna får följa:
Fullständigt namn: Smeknamn: Födelsedatum: Ras: Färg & teckning: E: (pappans ras, färg och ev hoppmeriter/utställningspoäng om sådana finns): U: (mammans ras, färg och ev hoppmeriter/utställningspoäng om sådana finns): Uppfödare: Utställningspoäng: Klassning/Hoppmeriter: Stamtavla/h-bevis: Allmänt: Finns på ort/län: Ev pris för parning:
Mailadress (frivilligt): Hemsideadress (frivilligt):
Självklart hade det varit superkul med en bild på sötnosen också 😃
If nothing never goes right, go left.
Fullständigt namn: Gray
Smeknamn: X
Födelsedatum: 4år
Ras: Dvärgvädur (dvv)
Färg & teckning: Blå
E: Lodo, madagaskar manteltecknad dvv
U: : Nelly, viltgrå dvv
Uppfödare: Privatperson (Rebecca Kristiansson)
Utställningspoäng: 48,5 av 50 (Pet)
Klassning/Hoppmeriter: http://www.youtube.com/watch?v=0mjJ0O4yCGY
Stamtavla/h-bevis: H - bevis
Allmänt:
Finns på ort/län: Ingarö
Ev pris för parning: Diskuteras!
Mailadress: Bea98@live.se
Hemsideadress: Ingaroskaniner.n.nu
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Finns det inte ett register redan, som tyvärr är lite dåligt uppdaterat, men att det finns? 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
:P Vet inte #2
#3 Har för mig att jag sett det? 🙂
#4 hmm, jag kanske också det nu när jag tänker efter. 🤔
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#1 Gud vad sööt! Älskar verkligen kaniner som är blåa i färgen! Supersöt, verkligen! :)
#2 (som hjälpte till att fundera) + #6 Tack så himla mycket för länken! Hade helt missat det inlägget… ;)
If nothing never goes right, go left.
Fullständigt namn: De vet inte du Smeknamn: Gizmo Födelsedatum: 6 aug 2012 Ras: Hoppkorsning Färg & teckning: Viltgrå brokad E: E: Trombens GT CH Forever Wild, Svart brokad, Hoppkorsning, har vunnit SM i krok. U: Grenens Devil May Cry, viltgul, Hoppkorsning, Elit i minst en gren. (Har ingen riktig koll) Uppfödare: Ellen Utställningspoäng: ---- Klassning/Hoppmeriter: Rak Msv Ny, Krok Lätt 2 P. Stamtavla/h-bevis: H-bevis Allmänt: Super snäll hane med mycket att ge. Hoppar med fin kapacitet. Finns på ort/län: Dalarna Ev pris för parning: 150 kr Kontakta mig på PM. :) Mer bilder kan skickas om nån är intresserad! :) Bild tagen av WKH.
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Läs #6 alla ;)