ny familjemedlem
Aww, så söt!!
Vad heter han?
Naw! Kan du visa en bild på hela, så man kan se hur stor han är?
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Grattis, vad roligt! 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så söt! Grattis 😃
Så roligt, stort grattis! 🎈
Han kallas för peanut men har ett annat uppfödarnamn.
Naaw! Han var stor!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Ser lite fuchsad ut. Supersöt :)
#11 enligt stamtavla ska han va lejonhuvad med två lejonhuvad föräldrar. hän e två år gammal. försökte kamma igenom pälsen men det e inte lätt. innerpälses e bara som att fint ludd och det e tovor närmast skinnet.
Väldigt fin! Liknar ett Överpälsat lejon :)
uppdatering från min lilla vän. Vår lille herre har bott hos oss en månad nu och jag tycker helt klart han verkar bra mycket friskare och kryare. Foderbytet har gått bra och han äter nu mestadels hö som han borde. Jag har även jobbat hårt med hans stackars päls. där jag valt att klippa bort hela underkjolen med respektive tovor. Det tog ett tag men nu har han även tillåtit mig att klippa bort tovorna under hakan.
Han är fruktansvärt snäll, men fortfarande lite blyg. Jag har dock äntligen fått honom att kunna äta ur handen :D
#16 & #17 Så himla söt 🙂
Skönt att höra att det går bättre och bättre, och hatt han mår bättre 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
OMGOMGOMGOMG!!! 😂han har en likadan fjong som backy!!! 😃aldrig sett en annan än honom! 😎
fjong=lång päls på nosen, sen ut som ett litet pälshorn 😉
han var förresten suuupersöt!!!!! 😍älskar #16 så fiin. ser nästan ut som om han har tuppkamm :P undra vilken pälstyp han är? 🤔
#19 hahha fjong! vilket underbart ord! förra ägaren hade klippt honom mellan ögonen så det ska bli riktigt spännande att få se honom när allt välvårdat och utväxt som det ska :) men jag tror han är naturligt kortare runt ögonen med lång sträng emmellan och mustasch :)
hårtyp kan jag inte säga. han har sina färggranna hårstrån längst ut men under är han ullig och som en angora :)
jag klippte av hela kjolstycket och det var bara ullkänsla :)
#21 riktigt söt var han i alla fall :*
Skönt för honom att någon tog sig an pälsen, måste stramat i skinnet med de tovorna. //Linda
#19 en av mina tidigare kaniner har också en liten fjong på nosen, dock väldigt liten. Hon bor hos Sniff här på KiF nu :)
Så jätte söt
Jättefin!!!😍
klippningen blev superbra!
"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"
lillgubben tack och bockar!