Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1263 ggr
valorous.kid
0

vilken pälstyp?

En utmaning! >:D Jag hr länge undrat vilken pälstyp denna herre har: Den är lång vid halsen och kinden, längst ner och på topparna av öronen är den lång, den är kort och glansig på kroppen och magen. Och på nosen är den lång och får honom att se ut som en noshörning! Bild kmr snart ;)

Beatrice_Love_Kaniner
0

låter som typ angora! 🙂

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

VildaVittra
0

Angora har inte kort päls på kroppen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Beatrice_Love_Kaniner
0

#2 då kanske det är en liten blandning av något, för långhåriga kaniner har inte tofsar på öronen. Det har väl bara angora kaniner.

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

valorous.kid
0

Hans dotter är långhårig överallt förutom öronen och ansiktet! Jag har då två konstiga kaniner haha ;) Den korta är blank och len, den långa är sträv :/

fossingen
0

#4 Låter som dottern är en cashmere

valorous.kid
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 cashmere, jag har trott fuch :/ Bild av han jg undrr över:

fossingen
0

#6 Fuchs och cashmere är samma sak. Bara att fuchs numera kallas cashmere :P

pigelina
0

#6 han ser lejonhuvad ut

#7 endast dvv fuchs som bytt namn till cashmere, rasen fuchs, hermelin fuchs mm heter fortfarande samma

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

fossingen
0

#8  Ja, syftade på de:P Fast fuchs är bara pälsvarianten, så är den inte dvv är den nånting fuchs:P

valorous.kid
0

men den lilla fjongen på nosen då? :/ där är pälsen nästan dubbelt så lång

fossingen
0

#10 Ja du. haha, har aldrig sett en sån där fjong. Men ser ut som blandning mellan lejonhuvad kanin och någonting annat. Eftersom lejonhuvad inte har långt hår på öronen, så verkar den vara blandad med någonting. Angående fjongen tror jag bara det har blitt så. ovanligt dock;P

valorous.kid
0

#11 haha ;) misstänkte nästan det, har sökt lite på Internet men inte hittat en enda bild på en nin med en fjong B) Jag bli extremt irriterad på den och är såhääääääääär nära på att klippa bort den, menmen. Man får stå ut :P om den är ovanlig är den värd att bevaras BP

AkaiTsuki
0

Peking teddy då?

//Joanna

valorous.kid
0

#13 vad är det?

[Plumskaniner]
0

Nej han är inte fuchs, & inte heller peking teddy :)

Jag har haft flera lejonhuvade kaniner med fluffiga öron, så jag skulle säga att han är enkelmanad.

Helin_
0

Enkelmanad skulle jag säga och förmodligen har han lejonhuvad i sig. Jag har just nu en lejonhuvad hane som har långt hår på öronen och han är renrasig med stamtavla. Har i vintras haft en lejonhuvad hona som oxå hade låbgt hår på öronen så de kan dom ha.

fossingen
0

#12 Tycker det såg rätt gulligt ut med fjongen på nosen :D

fossingen
0

#15 #16 Japp, de kan ha långt hår på öronen, dock ej önskvärt för rasavel för utställning.

valorous.kid
0

#17 haha tack ;P Men om han är lejon och hans dotter fuch, hur går det till? Det kan inte komma från mamman. Hon är renrasig hermelin :/ Dottern har pappans blanka päls i ansiktet, supertunn på öronen och den som han har runt halsen på hela kroppen :/

[Plumskaniner]
0

Säker att mamman inte har hermelin fuchs i sig?

Hur som helst, så har han inte fuchs päls, snarare borde han vara bärare på det så fall.

valorous.kid
0

#20 ingen aning :/ inte min kanin… en uppfödare ville låna backy och jag köpte en unge

[Plumskaniner]
0

#21 - Jag vet inte om båda behöver vara bärare för att det ska bli fuchs. Men troligtvis.

fossingen
0

#22 För att bli fuchs måste båda vara bärare på det. Som sagt så kan en kanin vara bärare sen tidigare och därför kan det dyka upp ibland och endast någon enstaka.

[Plumskaniner]
0

#23 - Ja men dåså, då var det löst :3

valorous.kid
0

#24 så han är troligtvis fuch fast det inte är överallt?

[Plumskaniner]
0

#23 - Nej, han är inte fuchs. Utan bärare, så någon i hans stam är fuchs. Inte han :)

valorous.kid
0

#26 okej :S men vad är han då? haha, Kluring det här 😃s

[Luppa]
1

Lejonhuvad helt enkelt

valorous.kid
0

#28 oki :)

tack för alla svar! :D