Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1023 ggr
Emmetem
0

Beaphar Care Plus vs. Cuni Complete?

Jag och min pojkvän står och väger mellan Beaphar Care Plus och Cuni Complete. Tycker Cuni har rätt bra värden - men fibervärdet är på 22% i Beaphar-fodret.

Vad rekommenderar ni? Vilket har bäst värden?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

natha-mjau
2

Har bara erfarenhet av cuni complete och det tycker jag är toppen:)

Emmetem
0

#1 Okej, men om du kollar igenom värdena på internet - vad tycker du då? :)

minaninar
0

Hittar ingen info på beaphar på nätet? Däremot versele laga som gör cuni complete. De gör ett annat som heter cuni pro, som är i princip precis likadant… men mkt billigare. Och om du har många kaniner - jag har fått för mig att du har många? I så fall är de mer prisvärt.. o går att köpa i större säckar också.Men om beaphar är billiare så är det ju inte dumt heller. Vet inte om du själv hade några siffror?Det viktigaste är att fibret inte är under18% o att det finns fri tillgång på smaskigt hö (men det vet du redan..)

Emmetem
0

#3 Beaphar är allt annat än billigt! Men vi vill gärna ha det bästa av det bästa, även om det kostar skjortan.. :/ Men var är det som skiljer de Cuni Complete och Cuni Pro?

http://www.seapets.co.uk/products/pet-supplies/pet-food/rabbit-food-mixtures-and-feeds/beaphar-care-plus-rabbit-junior-1-5kg.html

Där är en sida där de säljer Beaphar Care Plus :)

Ja, jag har cirka 5 kaniner varav en får en kull denna vecka! Så det lär bli dyrt :/