avocado?
Jag har hört att man inte ska ge kaniner avocado, men häromdagen var jag i en djuraffär och köpte ett hjul till mina möss och en tjej där köpte sig en vädur. Hon fick höra att de skulle få gräs, morot och lite hö varje dag och sen lite grönsaker som man hade hemma som paprika, gurka och avocado då och då! Jag blev helt paff, hade för mig att det var skadligt. Är jag helt ute och reser eller kommer den stackars bäbisen bli matförgiftad?
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Har för mig att det är giftigt , eller inte bra för kaniner, eller om det var marsvin .. ? Men för marsvin och kaniner gäller ju samma ungefär, så det spelar ju ingen roll .. Hoppas vi har fel om att det inte är bra iaf!:/ :)

De köpte en väldans liten bur också /= Blir så ledsen av sånt. Får lust att skälla på personalen eller bara ta över och säga "nä, så ska det INTE vara!". Mat med rosa klumpar kom med också…. *suck* Sånt ska man inte ge NÅGRA djur!
Nej, det är förskräckligt! Jag har god lust att starta en djuraffär och sälja endast stora burar, eller iaf de som håller måtten. Och bra pellets, ingen dålig gnagarblandning som djuren blir feta av. Och kaninerna ska vara renrasiga med härstamningsbevis!:D Och så ska det inte vara föör dyrt heller!;)

Och samma med råttor och möss och hamstrar och ja… alla djur som säljs där!
Precis!
En gång när jag och en kompis var i en djuraffär så kollade vi lite på smådjuren. Då var det en mus vars svans var fastklämd i buren!! Mellan själva överdelen och underdelen på buren om du fattar? Och den stackars musen bara satt där, helt still och kollade rakt ner .. Jag sprang och hämtade en som jobbade där med en gång, och hon bara lyfte bort överdelen och flyttade på musen så den inte skulle klämmas igen. Sen sa hon att det var bra att vi sa till, och sen gick hon! Utan att ens kolla hur det var med den eller nåt! Usch:/ Jag tyckte såå synd om stackarn' ..
Haha, ooups, nu är det visst lite OT härxD Avocado var det ju du tog upp :) Fölåt' om jag hoppade ur ämnet lite väl mkt^^
Har rätt många böcker och det står inte ngt om att avocado är giftigt, men det kan ju kanske inte vara särskilt bra, väldigt fett? och ang. vad ni pratade om lite OT tycker jag också dte är hemskt med zoo-affärer med okunnig personal, små burar osv.
Blev förvånad när jag gick till djuraffären nära mig och alla kaniner hade 1.20 burar och var ensamma där eller tills. med ett marsvin. Kollade på en bur och frågade hur stor den var då den bara kostade 599 men såg väldigt stor ut, hon som jobbade sa då 120x70 + de var väldigt högt galler varav hon tillägde " Ja det är extra bra för dem flesta andra burar är alldeles för låga, jag rekomenderar alla som köper marsvin att köpa minst 1 m långa burar och dem som köper kaniner 1.20 m, alltså denna" Sen hade hamstrarna där inne riktiga lyxhotell 3 våningar säkert 70 cm långa så blev glad:)

Det är hemskt när man ser personalen i djuraffären säga fel till sina kunder. Sist jag var i djuraffären var det en som jobbade där som rekomenderade blandpellets (eller vad det nu heter). Han sa att kaninen klarade sig pa bara det, och han sa ingenting om hö eller grönsaker. Blandpellets är ju dessutom inte bra för kaninen eftersom det är mer som godis än som mat :(
#7 Vilken bra djuraffär! Tur att det finns en sån, men det är egenligen alldeles för få såna:/
#8 Menar du sån där gnagarblandning? Usch, kaninerna plockar bara ut det godaste och så blir de smällfeta;) 'Inte bra!