Shadow - till Salu!
Jag planerar att behålla en unge från Candys kull, men om jag inte får sålt på Shadow innan blir det lite jobbigt med burplats..
Shadow var tidigare en väldigt skygg kanin, men jag tycker bara det har gått bättre och bättre. Inte världens lugnaste, men inte lika vild som förut heller. Han är fortfarande lite rädd i buren, men numera kan man ta upp honom utan större problem. I famnen är han hur lugn som helst, samma sak när man klipper klor eller gosar med honom.
Han har provat hoppa en del och har lite talanger. Jag tror han kan vara en bra kanin för någon som vill börja hoppa, för han kan hoppa hinder som är ca 20-30 cm iallafall.
Shadow är en kastrerad hane i färgen brun zobel siames och ser ut som en hermelin, vet dock inte om han är helt renrasig.
Anledningen till att jag säljer honom är att han kommer från en familj som inte ville ha honom och lät honom springa längs motorvägen, det är alltså inte planerat att jag ska ha honom och har försökt sälja honom ett tag nu.
Jag kan tänka mig en symbolisk summa för honom, men om jag hittar rätt hem ges han bort gratis. En otroligt fin pojke som jag önskar ska få ett härligt hem där han kan stanna livet ut! Ålder är okänd, men över tre år iallafall .
Kaninen finns i Stockholm, ev. kan frakt ordnas en bit.
Någon som är intresserad av denna sötnos?
Ska ta fler bilder senare.
Hade man kunnat fixa frakt hit till Boden så hade jag tagit honom, fastnade för honom första gången du visade honom :) Men det är ju lite långt ;)
Nämen lillplutten .. Synd att du inte kan ha honom kvar Emmy, han hade nog fått det super hos dig:) *putt*

Tror du han skulle funka ihop med en hona? Har en kaninhona hemma men skulle kunna tänka mig att ta honom eftersom att han är kastrerad … om jag får testa först, har en skiljevägg till divas utebur och så kan de få vara där ett par dar, går det inte måste jag dock lämna tillbaka honom ..
Och allra först måste jag övertala mina föräldrar. Men oftast brukar det ej vara några problem. :-)

Jag är intresserad!
Eftersom han är kasterad så skulle det funka för jag har ju en hona här innan. Jag har länge tänkt skaffa en till kanin men det har inte blivit av ännu.
Hej!
Kul att några är intresserade. Ja, jag är ju inte helt säker på att han passar med en hona. Jag undrar om du (Carro_o_Kompis) kommer ha honom kvar även om han inte passar med en hona, eller om även du vill lämna tillbaka honom annars?
Ni kan mejla mig så kan vi prata privat :)
Shadow som är så söt :)
(kan tyvär inte ha fler djur..)
Hej!
Nu är det nästan helt bestämt att han ska flytta hem till Carro_o_kompis, sålänge det inte skulle hända något :) Tror han kommer trivas super där!
Hoppas att han får ett bra hem =)

Åh, vad skönt att han har hittat ett bra hem!!

Åh vad skönt :) Hoppas han får det super där
Så bra att han troligtvis komemr få ett hem!=) Skönt för honom om han dessutom får stanna där hela livet :D
Gud så bra att han får flytta till någon som har kanin i fokus, så man kan få lite uppdatering med bilder och hur det går;D *fniss* Han får det nog super där!
Japp :) Är superglad, tror att han kommer trivas super med sin nya ägare & sin kompis! :)
va kul :)

Jag tror också att det här kommer att gå jättebra, och jag har länge tänkt skaffa en till kanin. Så varför inte ta hand om en kanin såhär?

Nu ska jag åka och hämta honom, det ska bli så roligt. =D
Så berättar jag sen hur allt har gått!
Vad kul :)

Vad roligt :)

kul :-)
Så, nu har han åkt :) Han kommer säkert ha det såå bra :D
Vad kul :D
- Mvh Emma

Vad kul att han kom till nån inom KIF så kan ni hålla kontakten & så :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Nu undrar ni såklart hur det har gått.
Det blev fight direkt, vilket jag ijuförsig lite hade räknat med eftersom Kompis vill försvara sitt revir. Så jag fick springa upp på vinden å hämta ner kaninburen.
Shadow bor nu i en bur brevid kompis som är lös på sina mattor på golvet. Jag ska ta in dem i ett annat rum senare, om några dagar, där det inte är någons revir, så får de lära känna varandra lite då.
Nu sitter de å tittar på varandera hela tiden…
Ojdå, det blev inga allvarliga skader väl?
Jag tror också det kan bero den del på revir, det du kan göra (ifall dem går ihop på "neutral mark") är att försöka städa hela lägenheten ordetnligt , fast det blir nog ganska jobbigt.. ;P Hoppas det löser sig!

Vad söt, lycka till med försäljningen :)

#26: Han är redan såld ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag har stora tvättstugan i huset på torsdag.. Då ska jag tvätta alla mattor kaninerna ska hålla till på tänkte jag, Och skura och göra rent så mycket som möjligt runtomkring, på golvet, och på listerna. Och diska alla skålar extra ordentigt, eller kanske tillåme köpa nya skålar.
Nej, det vart inga allvarliga skador, bara lite hårtussar som flög av.
Är det någon som har något bra tips? på hur jag kan få dem att lära känna varandra? Jag kan inte ta ut båda utomhus samtidigt för jag har bara ett koppel, eller på balkongen skulle kanske gå, fast där har nog Kompis märkt in sitt revir, för hon brukar vara med mig ute på balkongen när jag solar. =P
När jag satte ihop mina honor Fia och Alpha så hade jag dem i uteburen där båda hade varit innan fast inte samtidigt. Fia jagade Alpha ganska mycket i början men nu är det inte ofta alls. Så det kanske går över om dina kaniner får träffa varandra några gånger. ^^

#30 Ja, det är något sånt jag tänker göra, de får lära känna varandra ordentligt fört innan de får bo tillsammans.
Nu verkar de väldigt nyfikna på varandra, och det är rätt roligt, för Kompis som är rätt feg, gör nu allt för att få min uppmärksamhet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, Shadow verkar så rädd. Varje gång jag stoppar in handen ur buren så väser han liksom åt mig, men han vågar äta ur min hand.
Jag antar att jag nog bara ska fortsätta att hanskas försiktigt med honom tills han lär känna mig lite bättre, men jag känner mig så dålig på något sätt när han bara väser åt mig. Emmy, gjorde han så förut med?

vad kul att du kunde ta honnom:D
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#32: Han kan vara lite orolig, det är ju ny miljö. Han gjorde så i början hos oss men för några veckor sen (kanske fyra?) slutade han. Tipset är att bara bestämt lyfta honom, jag märkte att när man var självsäker lugnade han sig.