farligt?
är det farligt? för kaniner att äta för mycket maskros blad? Om man ger dom för mycket får dom diarre då?

Ja.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag ger inte mina kaniner så ofta det.

Lagom är alltid bäst.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Precis, lagomt är bäst av allt :)
lagom ger jag ;)
Dom kan få diarré om du ger dom för mycket, som de skrivit här uppe :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Dom kan få diarré om du ger dom för mycket, som de skrivit här uppe :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Man ska inte ge mycket i början av sommaren/våren, när gräset kommer. Då får de lätt diarré eftersom de inte är vana vid gräset. Sen kan man ge dem mer och mer när deras magar vänjer sig. Men bara för det ska man ju inte ge för mycket.
hej min kanin har ätit mycket maskrosblad och den får inte diarre .

När jag ger mina får dom 2-3 blad.

Jag tar in ett fint maskrosblad om dagen till min kanin, eller numera till mina kaniner. Jag har j en till liten sötnos nu. =)
Oj, mina får två stora nävar om dagen, dem älskar det och har aldrig blivit dåliga i magen av det!

Jag ger också mina kaniner massor av maskrosblad och dom har inte heller blivigt dåliga i magen. Fast jag brukar ta det lite lugnt på våren så dom vänjer sig. I naturen får dom ju äta så många maskrosblad dom vill. Fast det är nog så med kaniner som med människor, alla har olika känslig mage.
Mina kaniner får massor av maskrosblad, "havregräs", klöver och massa annat gräs. På våren börjar jag bara med lite och vänjer dem succesivt så de inte blir dåliga i magen. Har aldrig haft problem med att de får diarré för att de äter för mycket gräs, och ändå får de väldigt mycket varje dag.