Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 397 ggr
Eldsjärten
0

Vad kan man göra??

Förlåt om de är lite rörigt, men ta och läs hel innan ni svarar! :-) Jag har skrivit ett inlägg om min ena kanin Fiona som bråkade med mig och Nickolaj (min andra kanin) Sedan när jag skulle köpa henne så försökte mamman attackra mig, och ena systren oxå. Så jag antar att Fiona oxå blev så. Så nu har jag lämnat tillbacks henne till uppfödaren. Och Nickolaj bodde tillsammans med henne, så han har ju vant sig att bo med en kompis. Då undrar jag vad jag kan göra för att han ska få de roligare nu när han är ensam. Han får vara utte i 1 timma minst varje dag, fast på helger blir de hela dagen om vädret tillåter. Han och jag övar på hoppning oxå väldigt ofta (de kommer bli mer träning nu när jag bara har han) Men vad kan man mer göra? Är tacksam för svar! :) :)

spacesheep
0

Är det en inne eller utekanin? Min kanin bor inomhus, så han är med mig i allt. Sitter i knäet när jag är vid datorn, ser på tv med mig, tigger vid matbordet.. Han interagerar alltså alltid med oss människor, som att vi vore hans kaninkamrater. Så jag rekommenderar att du umgås med kaninen så mycket som möjligt, låt kaninen vara en del av ditt liv också. En innekanin passar bra som frigående och en utekanin kan man sitta hos medan man läser läxorna eller solar också!

Simontherabbits
0

Jag tycker nog att en timme per dag är lite lite.. Om du har en rasthage kan du sätta honom där oh lägga dit lite pinnar, ett skydd, kanske nån tunnel eller nått…

Eldsjärten
0

1# Han är en utomhus kanin! ,)

2# Ja jag får försöka ta ut han mer! Jag kommer hem från skolan 20 över tre, 20 över ett på tisdagar och kl 2 på fredagar. Fast halv fyra åker jag till ridskolan;) Sen har han ett hål mina förra kaniner grävde upp (har kollat så han inte gräver ut på åkren, har oxå försökt fylla igen  den men han bara gräver upp de igen) Han har en buske att gömma sig i, och så har jag byggt ett vind skydd va tegelpannor och brädor, han kan hoppa upp på taket där oxå! :) Sen så möblerar jag om där 1-2 gg i veckan, så han får lite nya saker! ;)