Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 440 ggr
Elino
0

Vilket är bäst?

ÄR det bäst att ha två kaniner eller 1 eller fler än två?Fundersam

KajsaM
0

Alltså inget är bäst. Man väljer själv, men nybörjare ska börja med 1 kanin :)

mimmi.k
0

Det beror ju lite på individen och om du umgås med kaninen mycket.
Om du är med den mycket och värkar trivas och ha det bra, så klarar den sig bra utan en kompis. men jag har två tillsammans, dom trivs bra ihop och jag har mina kaniner ute så då värmer dem varandra.
Jag tycker det beror på tiden och individen.

myriis
0

Jag har alltid haft en och en, och det funkar bra för mig.

Tina-A
0

Har man 2 kan dom alltid börja bråka, det gäller de flesta djurarter. Dock så kan det funka och då får dom ju sällskap från ett djur som pratar samma språk, det tycker i alla fall jag kan vara viktigt.

Finns inget som är bäst när det gäller kaniner. Vissa känner sig superensamma och vissa kan verkligen skada varandra om de får bo tillsammans.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

mickisö
0

Vi har två systrar . När vi tog hem dom så bodde dom i samma bur men började slåss efter bara ett par veckor så vi särade på dom. Nu bor de i stora burar i uthuset . I ena delen av buren så är det en skiva i mellan och andra delen är det nät. Nu ligger dom ofta tryckt mot varandra med nätet i mellan. Så det är ju inte alltid två fungerar ihop.🙂

Fridaaaa
2

#5 Gammal tråd 😉

Men intressant tråd.
För mig beror det på kaninen om man ska ha den med sällskap eller inte. Men vill inte kaninen ha sällskap i buren är ju det bra om det går en kanin i bur bredvid eller liknande, så att den får lite sällskap i alla fall, speciellt utekaniner.

Jag har 2 honor som går ihop. Men jag anser att ska man ha 2 kaniner ihop bör man ha en yta på minst 2 kvm eller mer till dem, helst inte under det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2

kaniner är ju "familjeflockdjur" (jag vet inte det korrekta namnet) och dom bör kunna se en kompis av samma art, tex att man ställer burarna så att dom ser varann. Vi har däremot endast ungar tillsammans om vi har flera i samma bur (vi bedriver ju Avel och det kan bli lite "fel" om man har vuxna kaniner ihop 😉)

l'm back

mickisö
0

De spelar väl ingen roll om det ä en gammal tråd .🙂 De kommer väl nya medlemmar som kan ha samma funderingar .. 😉 Våra kaniner har en inne bur på  ca 80cm bred och 2.5 m lång var. uteburen de hade som små när de började bråka är 85 * 165 i innermått och en Hage till på 3*4 m .  🙂

Fridaaaa
1

#8 Läs vad jag skrev under, och inte bara en mening 😉

mickisö
0

gjorde ju de 😉

Fridaaaa
2

#10 Uppenbarligen inte 😉 Pga hur du svarade 😉