Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 796 ggr
PimTheGreat
0

Hur göra vid flytt

Har 2 st belgisk jättar som är 4 resp 5 år gamla. Ídag är de vana att bo i hundgård med isolerad hundkoja o sova i och skutta lös i trädgården när vi är hemma, men efter sommaren så ska vi flytta till annat hus och där finns ingen möjlighet att få upp hundgård. Några råd hur man kan bygga/köpa bra "burar" till dem så de inte känner sig instängda efter att ha haft så stor yta hela sitt liv :-(. Jag kommer vänja de att skutta fritt på nya trädgården med men mitt största problem känns över vintern.. är kaniner känsliga för flytt? hur isf kan jag underlätta för dem?

[AnimalLover1]
0

För två år sen tog jag hem min kanin, vi körde hem henne i bilen, inga problem tror jag, jag var inte med då men det hände inget iaf. plus så är det en ute kanin, vi tog hem henne i en liten låda men kommer nog gå bra ;)

Men att ha en stor bur, det vet jag inte…

Fridaaaa
1

#1 Det är inte bra att transportera djur i en låda när man åker t.ex bil 😉 Det är inte säkert för dem.

-----------------

TS: Vissa kaniner är mer känsliga än andra.
Men om du har några saker som de är vana vid i nya buren/inhängaden går allting förmodligen mycket lättare 🙂

Just till jättekaniner och som bor tillsammans (förmodar att dem gör det?) så krävs det ju väldigt stora ytor och färdiga burar finns inte till 1 jättekanin (kanske lagligt sätt men de behöver ha stor yta).
Jag skulle inte ha under 5-6 kvm till 2 jättekaniner som är tillsammans.
Så jag hade byggt själv 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elinyeaah
0

Kompost galler kan vara ett bra alternativ för en Hage. Det kan du bygga ut hur stort du vill :)

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Fridaaaa
1

#3 Det blir väldigt dyrt för 2 jättekaniner, eftersom gallrena måste stå på högkant plus något slags tak 😉 Och bor dem ute är det inte lämpligt utan övervakning, eftersom det inte blir så stabilt för ev rovdjur och annat. Då måste man bygga en träram och då blir svetsat fyrkantsnät mycket billigare att sätta dit 🙂

[AnimalLover1]
0

2#

Kan man då bara transportera kaniner i transportsburar? 🤔🙂

Jag mena då inte att jag ska kapa tråden men jag bara undrar 😉

Fridaaaa
1

#5 Det är det säkraste ja. Jag skulle inte transportera i något annat om det absolut inte är nödvändigt och inte finns transportlåda.
Krockar man, så hjälper inte kartong någonting. Så det är för kaninen och de som åker i bilens säkerhet.🙂

[AnimalLover1]
0

Aah okej ja men då vet jag om det 🙂