Sjuk
Bellas öron är helt såriga på topparna, det har till och med spruckit upp ett hack i ett av dem. Hennes ansikte är snett. Och så är hon jättesmal, äter inte. Och slö. Idag låg hon på sidan, hon gör aldrig det. Jag är så rädd, jag tror inte hon kommer att överleva. Vi ska till veterinären men det har aldrig slutat bra någon gång vi åkt dit med en kanin. Jag vet att vi måste in akut, idag, nu, men pappa bara förhalar det. Och våran vanliga veterinär som är bra har stängt idag, och jag vet inte om dem kan något om kaniner dit vi måste åka nu. Hon är fem år nu och jag är övertygad om att hon kommer dö. Min stackars bebis, förlåt.

Åk direkt nu idag. Hon låter som om hon behöver hjälp snabbt. Om din pappa förhalar det hela så kan du säga åt honom att det är helgdag i morgon och då är det dubbelt så dyrt att åka till veterinären.
Veterinärtid bokad halv fem. Såg henne nyss äta, men försöker att inte bli för hoppfull. Lunginflammation, hjärntumör, bettfel, stroke, parasiter, varböld i huvudet… Jag vill inte ens tänka på det.
nej fy för det. min hane som är 4 är sned i ansiktet men äter, dricker och bajar som han ska. misstänker nästan att han haft en prop. Var inne med han hos våran veterinär och dem hittade inget. Därför tror vi att det har varit en prop nämligen. hoppas hon blir bra! Håller alla tummar och tassar på alla mina djur. och självklart hovar och klövar på blomma och gettern! <3
Nu är vi tillbaka, hon hade fått sår i munnen av att tänderna blivit vassa. De ska slipas ner på vår vanliga klinik på fredag. Hon har också fått smärtstillande, critical care och vätska under huden. Öronen fick vi ingen förklaring på och hon verkade inte ens märka att ansiktet var snett, men det kan vi ju kolla på fredag.