Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1056 ggr
Moalinn
0

Netherland dwarf?

Hej!

Jag snackar med en kille från USA som har en kanin, han säger att det är en Netherland dwarf och jag kan inte säga emot då jag aldrig har hört talas om rasen innan.

Jag vågar inte lägga in någon bild och lyckas inte få fram någon länk så kan tyvärr inte visa er hur kaninen ser ut. Men han är blå (tror jag, dålig på färger) och lite längre öron.

Det jag funderar på är, vad är Netherland dwarf i förhållande till oss i Sverige? När jag söker på google så kommer det upp många bilder som ser precis ut som hermeliner, kanske också för att det är det, men jag har helt seriöst ingen aning längre. Hermeliner härstammar väl från England om jag inte missminner mig vilket får mig att bli ännu mer förvirrad. Eller har vi ens några Netherland dwarf i Sverige?

Min fråga var egentligen
Vad säger vi om Netherland dwarf här i Sverige? 🙂
Dum fråga kanske, men har suttit och funderat på det här hela kvällen.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Suskiv
2

Jo Netherland dwarf är hermelin.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Moalinn
0

men jag förstår samtidigt inte, hermelin härstammar väl från england?

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

jag måste antingen vara otroligt dum eller bara helt borta, men jag tror jag har fattat. Glöm det jag frågade i min förra kommentar, godkänner att det är en hermelin. Men antar att lilla Fluffers inte är rastypisk eller vad man nu säger.

Tack!

Medarbetare på Djurfoto

Suskiv
0

#2 Jag har sett flera länder som ursprung. Bla Nederländerna, Tyskland och England. KAnke har liknande kaniner utvecklats på flera ställen.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Moalinn
0

Låter rimligt.

Tack för svaren! 🙂

Medarbetare på Djurfoto

dermot
0

Jo, hermelinen kommer från England. Men jag tror Netherland Dwarfs är det engelska ordet för hermelin. :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Netherland_Dwarf

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Moalinn
0

Tack! :)

Medarbetare på Djurfoto

[Tilde]
1

Japp det betyder hermelin :)