Namnförslag? :)
Imorgon ska jag hämta en liten tös på 9 veckor! 😃 Hon är wienertecknad gul/svart japan (dålig japanteckning dock) och enkelmanad. Jag skulle egentligen köpt hennes syster som är dubbelmanad och blåögd, samt har finare teckning, men hon hade fått något i ögat så det var problem med det…
I alla fall! Jag behöver hjälp med NAMNFÖRSLAG! Har ingen aning om vad hon ska heta, men helst ska det passa ihop med de andra kaninernas namn och vara på engelska; Willow, Charlie, Pepper.
Gärna namn på en blomma/växt eller frukt/bär, etc.
Här en en bild på sötnosen:
Undrar också om det är möjligt för henne att få finare japantecknade ungar som visar mer svart? Läste någonstans att det var slumpen som avgjorde teckningen… :)
Vitsippa kanske? Det är ju visserligen inte på engelska men ändå. =)
#2 Fint, men jag "måste" ha ett namn på engelska då alla andra niner har det. Tycker det blir konstigt om det kommer ett svenskt namn mitt i allt. 😛

chilli
#4 Nää, hade en unge i kullen vi sålde förra veckan som hette Chili 😉 Hade kryddtema på dem.
Strawberry? (Stavning?) :-)
#6 Det är sött, med Berry som smeknamn kanske (fast det låter lite manligt för man tänker på Barry, haha).
Angel
Angela
Lea
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 Angel är ju fint :) Hade en leopardgecko som hette Leah och vill helst inte ha typiska människonamn på kaninerna. Tycker inte det är sött xD Så de andra namnen ryker.
#9 Aha ok.
Du har ju Charlie?Ganska typiskt människonamn tycker jag hehe
Hehe okej 🙂
#10 Jag vet, men jag tycker det även är ett typiskt hundnamn, då det mest är ett smeknamn för människor. Namngav faktiskt min Charlie efter Charlie the unicorn (på youtube).. 😛 haha
#11 Ja alla uppfattar vi saker olika 😛
Här ommer lite engelska växt och kryddnamn:
Spice, Ginger, Ivy, Marigold, Daisy
Daisy
Cheyenne
Garlic
Amaryllis
Rose
Dandelion
Jag funderade själv på Rose faktiskt :) Rosie som smeknamn, tycker det är jättefint! Sen är ju det ett människonamn som Charlie, men tycker inget av dem är typiska människonamn så som Emma eller Jessica, osv.
Arrow (pil)
Cloud/(a) (moln)
Anemone (vitsippa) jättefint tycker jag ;)
Hepatica (blåsippa)
Trist med den andra honan, hon var ju kalasfin. Men men, bättre att köpa en FRISK kaninunge. Dumt att köpa på sig problem och/eller defekter.
Denna lilla honan är ju supersöt hon med. Angående japanteckningen, så är det till viss del slumpen. _Två superbra japantecknade kan få dåligt japanteckande ungar, och vice versa. Men chansen för att få en bättre tecknad japan (rätt "fördelning") ökar med rätt tecknade djur i stammen. Din hona är japan, och hur mycket färg (ränder) hennes ungar får är som sagt slumpmässigt. Vet japantecknade med massor av färg, som fått ungar med pyttelite svart. Och tvärtom.
_
Namn, hum.
- Baileys?
… kom inte på fler ;)
Amber, Kayla, Felix & Juni ?
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Cinderella!
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#17 Tack så mycket för ditt svar! :) Och ja, den andra honan var ju egentligen min favorit, men denna är söt hon med och frisk - vilket är det viktigaste! :)
Bailey har jag faktiskt funderat på tidigare, det är ju ett sött namn (och Bailey's är ju gott för den delen också, höhö), men jag tycker det är lite pojkigt… även om det kanske är ett tjejnamn, haha. 😛 Får fundera!
#18 Juni kallade jag en unge i första kullen :D Amber passar ganska bra då hon är gul… ^^
#19 Åh eller Aurora! Det är ju ett ganska fint namn 🙂
#20 Tänkte eftersom Charlie har ett namn som ej är bundet till kön så varför inte. Bailey finns det en kvinna som heter i Greys Anatomy ;) så det är min första tanke.
Får fundera…
Men Kayla som #18 skrev var väldigt fint! Elr Kaylie 🙂
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#21 Precis :D Ja Bailey är riktigt sött så det kanske det blir! Får se om namnet passar när jag väl träffar den lilla tjejen 🙂
#22 Ja det är ganska sött, Kaylie kanske passar :)
Arrow, cloud/(a), anemone och hepatica då? :P
#24 Njaa…. Arrow är sött, men det låter som en pojke :/
Namn "jag" gillar är: Julie, Ginnie, Juliette, Chanel och Gucci 🙂
Dandelion! :D hon är en lejonhuvad juh ;D haha
Beautiful Star Lucky Milk Marry
A, just det kom på namnen cream eller Kivi! Kivi är så fint! Annars Paris eller Sidney Kanske new york?
Daisy, Lemon, Luna, Cherry, Breamble, Rose, Anemone…
Hahah, finns många fina namn på blommor/frukter/bär :D Enligt mig är Daisy, Cherry och Anemone finast <3
Gud så svårt! Det lutar åt Bailey nu, men Chanel och Rose är också fint!
Jag tänkte ha städer som kulltema nästa gång, så de namnen sparar jag flitigt på… 😉
Tack för alla förslag!
Lova
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#32 Känner en kille som heter Love :/
Kendra
Febe
Indigo
Scarlett
Azalea
Thorn
Avery / Averi / Averie
Loella
Noelle
Jade
Ruby
Gemma
Maisie
Everly
Katniss
Kato
Emerald
Teqila :)
Bailee/Bailie istället för Bailey kanske, för att få det mer feminint? =)
Ett par till:
Aranka
Chrysanta
Hazel
Oriana
Paz
Sonal
Timea
Xanthe
Vanna
Topaz
Gav dessa som förslag med tanke på deras namnbetydelser. Är det något namn du undrar över så är det bara att fråga :)
Blondie ;) hon har ju en "blond" man 😉
Tack så mycket för alla fina NAMNFÖRSLAG (bra att ha senare också, hihi)! Jag bestämde mig för att hon får heta Bailey, trots allt! 🙂 Det passade henne väldigt bra när jag såg henne, namnet liksom poppade upp i huvudet, av alla namn jag gått och funderat på.
Jag gör en presentationstråd om ett tag! :)
Åh, så fint! Min lilla hona heter Amiée, det tycker ju jag är fint :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
När jag skule döppa min kanin så sa min syster frida mågna olika namn ok då sa hon Pärak eler ano men jag döppte min kanin till pecka