Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 4538 ggr
fsigge
0

Djurmagazinet

Jag t tänkte åka dit och kolla lite men jag vill först höra vad ni tycker . Skriv Vad ni tycker om varorna där. H ar de en del kaningrejer. Har de hö? Blir ni nöjda efter köpet?

Frida

ElLobo
1

Det beror lite på var du bor eller vilken butik du tänker på, men åtminstone butikerna både i Borlänge och den tidigare i Falun har haft bra saker till kaniner och andra gnagare. Mat, pellets, leksaker, hö, spån, godis och liknande finns.

[EllenAlicia]
0

tycker det är en okej djuraffär, bättre än arkenzoo och så :)

fins väl inte så jättemycket i den i karlstad.

fsigge
0

Tycker höet lukta gott? Äter kaninern av det. Äter det mycket eller lite?

Frida

ElLobo
0

Just hö har inte vi köpt på Djurmagazinet.

Wildee
0

Jag köper allt till min lilla prins där!:D Super bra!;) Jag kan definitivt rekommendera djurmagazinet!;)

thildatessie
0

Jag har bara ett Djurmagazinet här. Servicen är bra och dem är ganska duktiga på hund och katt. Smådjuren varierar det på.. Samma person som sa åt oss att bara ha i gerbilerna i springbollen i max 15 min ville sälja på folk ensamma marsvin… :S

AkaiTsuki
1

Har inte köpt hö just där jag bor på djurmagazinet men jag luktar ofta på hö ifall det kan vara "reserv" och det luktade damm (Negativt). 

Fast där du är beror på vart de har köpt höet från början

Jag tycker att djurmagazinet har ganska bra service, man får vänta ett tag ibland (bra för kunderna som blir omhändertagna men inte för de som väntar) och det har hänt flera gånger när jag stått och väntat att folk bakom mig bara *Fnys!* och går därifrån.

De är rätt dyra också men när det är reapris på något så blir det väldigt billigt 🙂 De har inte jättemycket kaningrejer fast i smådjursavdelningen så är nog den mesta delen kaningrejer

//Joanna

Lumo
1

Jag tycker att Djurmagazinet är en riktigt bra affär, om man bara ska fokusera på varorna, de vet vad de pratar om och är väl informerade.

Priserna kan dock diskuteras. Själv så tycker jag att det är väldigt dyra priser ( man kan hitta samma varor för en mycket billigare peng på andra affärer ) 

Förut brukade jag köpa ''smaskigt hö'' och ''mysigt halm'' därifrån, fungerar bra och bra kvalité men fortfarande så kan man hitta samma varor för en billigare peng hos andra zoohandlare - självklart beror detta lite på vart man bor men detta är iallafall min erfarenhet :)

ElLobo
0

Det skadar aldrig att jämför priser - vare sig mellan olika butiker och mellan olika kedjor om man har möjlighet. Ofta finns samma varor till billigare priser i en annan stad eller annan butik.

fsigge
0

hur mycket kostar höet där?

Frida

Klara.b
1

Jag måste säga att jag inte gillar djurmagazinet så mkt. Då är arken zoo där vi bor bättre.

Enligt min erfarenhet är Höet väl helt ok, luktar gott och det kostar väll runt 125 kr per påse. Lite dyrt kanske.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

elinyeaah
0

Dom har ett hö från Kalix som jag brukar köpa. Frågade en gång bara för skojjsskull och se vad dom sa: "hur ska ett hö lukta?" Dom sa: "gott". Dom är inte så kunniga tycker jag ;) Men Annars har dom mycket bra saker!

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

farvendal
0

Går det dåligt för dem eller? Djurmagazinet här i Gävle/Valbo gick i konkurs och den i Falun la ner den med av någon anledning.. trökigt nog då den låg mitt emot min skola och jag började gå dit efter att den i Valbo stängde -.- 

De båda butikerna hade enormt bra utbud med grejjer, men såg inte att de sålde några större mängder med hö eller spån tror jag. Personalen verkar sådär kunniga men det är bra service.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

ninor
0

När jag är hos mina föräldrar i stockholm så köper jag hö på djurmagazinet. Det är fräsch grönt hö, dock tunt. Men kaninerna mumsar i sig och verkar glada.

När jag är hemma så har jag köpt hö på arken zoo, men det är inte alls lika grönt utan saknar färg, dammar etc. Så där ska jag inte köpa hö igen…

PrinzeZz
3

#10 eftersom de inte har samma hö i djurmagazinet i t.ex. stockholm som malmö så går det inte att säga något om höet i din butik om du inte skriver vilken stad din butik ligger i.

Själv köper jag inte från affärer som säljer levande djur och inte har bra djurhållning, och örebros djurmagazin gillade jag inte så jag var typ aldrig där inne när det fanns. Grizzly, som ligger där nu har i princip samma grejer och samma djurhållning så jag handlar inte där heller.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Nebulosa
0

Hyfsat utbud, men svindyra priser tycker jag ;)

~Rabbits for Life~

[einstein99]
0

Säger precis som #5 jag rekommenderar det stället starkt :-) men jag brukar inte köpa pellets, hö eller halm där det hade blivit för dyrt men jag köper leksaker godis hamster burar m.m.

[einstein99]
0

Jag är där så ofta att dom kan mitt namn utan till trots mitt konstiga efter namn ;-)

ElLobo
0

#13: Butiken i Falun gick också i konkurs. Enligt butikschefen berodde det på den ökade konkurrensen från Arken Zoo, Granngården och Plantagen. Dessa tre öppnade alla nya butiker på det nya handelsområdet i Falun, med massor av fria parkeringsplatser. Djurmagazinet hade butik inne i stan med betydligt sämre  parkeringsmöjligheter.

Men Arken Zoo tycker jag är minst lika bra som Djurmagazinet, och det gäller både Falun och Valbo. Och båda kedjorna har ju liknande sortiment.

iJennie
0

Djurmagazinet hos oss är helt uselt. Inga bra frejer, djuren behandlas inte bra och ger helt usla råd. Hos oss är arkens zoo bättre.

/Kram Jennifer

fossingen
0

Jag har djurmagazinet här där jag bor och ett i en annan stad.

Åker helst till den större staden med större butik när jag ska handla något speciellt, eftersom urvalet är mycket, mycket större där. Fast det beror ju på vad jag ska handla också. Är det snuskigt dyrt i butik beställer jag på nätet. Dock har den större mer kampanjer oftare så det är ett plus också :)

iJennie
0

Fast nu ska Arken zoo och Djurmagazinet slås samman.

/Kram Jennifer

iJennie
0

#22 Förlåt, lite OT. Men kom på det nu🤪

/Kram Jennifer

fsigge
0

#22 ska de? Är det detta höet nimenar att de har på djurmagazinet?

http://arkenzoo.se/lupus-h-110-l.html

Frida

iJennie
0

#24 Tydligen, stod på deras hemsida. Jag köper inte hö därifrån, men min vän gör det (det höet du visar) och jag tycker det ser bra ut, iallafall enligt mina erfarenheter:)

/Kram Jennifer

Lumo
0

#24 Djurmagazinet säljer samma hö för 110:- (där jag bor iaf) men tycker fortfarande att det är dyrt, försök hitta någon landbruksbutik eller prata med någon bonde eller stall, de brukar ju ha massor av fint hö för nästan ingenting! Min kompis köper hö av en bonde för 2:-/kg

Tinkelbell
1

Djurmagazinet i Trollhättan är super! Bra service och de tar bra initiativ. Leksaker har de beställt hem åt mig flera gånger och det har inte vart något problem :) de är väl inte proffs på alla djur men har bra grundkunskap. Säljer marsvin x2, har 120-burar till kaninerna som lever Max 2 i buren. Köns bestämda så de separerar ungarna. Könsmogna kaniner håll separata. Fåglar m.m hålls i ett annat rum. Fått mycket hjälp när jag tog över min Pappas koi uppfödning. Också under den tiden jag hade orm. Köper dock inte halm/hö där pga priset. Det köper jag hos en lokal djuraffär istället :)

Mvh Hela stora familjen <3

elinyeaah
0

Djurmagazinet i Luleå och Boden tycker jag är bra:)

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu