Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 895 ggr
Jojsan
0

honan vill inte :/

Jag var och skulle para Cassie i lördags. Men hon vill absolut inte så hon bara sprang iväg när hanen kom.. Då tänkte vi att hon kanske vill nästa dag, så vi åkte på söndag dit igen. Hon ville absolut inte den här gången heller, vi prövade för att se om det skulle funka bättre med en annan hane men nej..

Men då fick vi istället låna hem hanen. En liten söt lejonhuvad blå sobel :) jättesöt, och jättesnäll.

Men vi prövade sen på kvällen i går men Cassie ville inte då heller.. :/ fast hon la sig ner en gång men jag tror det var för att hon var trött på att bli jagad för hon tryckte ner svansen i marken.. De måste väl lyfta på svansen? Finns det något man kan göra för att honan ska vara villig eller är det bara att försöka igen och igen? Man kanske kan låta de nosa på varandra mellan galler innan? hoppas på svar :)

Tina-A
0

Hon är inte brunstig nu, vänta 3,4 dagar.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Stravaganza
0

Brunstig?

Tina-A
0

#2: Tja, man skulle väl lika gärna kunna säga att hon inte är… villig.

Jojsan
0

men ja kanske inte kan ha hanen i 3-4 dagar.. hmm.. kan ja pröva igen typ "varje dag"? :)

Jojsan
0

eller blir det för jobbigt för de båda..?

Tina-A
0

Om du vill kan du nog det, men frågan är ju om hon blir brunstig under den lilla tiden du har hanen.

Tina-A
0

Om honan förresten inte vill, brunstar, så kan hon ju bli så arg att hon tillslut attackerar hanen!

Jojsan
0

ok.. aa… :/ så synd då kanske det inte blir ungar.. men vi får hoppas på att hon blir villig snart

myriis
0

Har haft det likadant (fast lite tvärtom, hanen ville inte p.g.a dåligt självförtroende)
Vet såklart inte om Cassie har dåligt självförtroende, men för mig funkade det att jobba upp hanens självförtroende så gick det super.

Men tror som Tina att hon inte är brunstig. Persilja tror jag ska vara bra när man vill att honor ska börja brunsta?

Prizma_o_Kristall
0

Var det inte Cassie som fick ungar som tyvärr inte klarade sig?? För i så fall är det nog inte att hon saknar självförtroende, eller det kanske det är. Hon kanske inte tror att hon klarar av att bli mamma? Jag vet inte om kaniner tänker så…. Men iaf. Men jag tror att hon inte är brunstig helt enkelt:)

Lycka till!

Kramar//Carro

Jojsan
0

#9 tack för tipset om persilja :) men ja tror bara att hon inte är brunstig..

#10 ja, det var Cassie :/ vet inte heller om de tänker så.. jag har funderat på det.

men kan det vara så att hon tyckte förlossningen var så jobbig så hon intevill ha kaninungar igen?

Tina-A
0

Jag tror inte att kaniner tänker så, att "Mina ungar dog förra gången. Jag är en dålig mamma!" .. Kaniner är ju faktiskt fortfarande kaniner och det är snarare människor som mår dåligt av att sitt barn dör, inte kaniner. Sånt händer ju hela tiden.

Elvis_chippi
0

se till att hon blir brunstig först

Jojsan
0

jo ja vet :P men nu är det försent att para henne i år :( Då kommer ungarna försent och de blir svårsålda (enligt mina föräldrar, jag har plats om de inte skulle få hem direkt).. :(