Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 851 ggr
Keligast
0

Varför gör dom så?

Albin har länge grävt eller bitit mig i kläderna när jag har honom i famnen, men han har alltid varit lite sprallig så jag har inte tänkt på orsaken. Idag gjorde Bella likadant ;/ och förstog att även en lugn kanin kan bete sig så.
Varför gör dom så?
Är dom nervösa? Vill dom ner? Eller vad?

Kawaiih
0

-har samma fråga-

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

flisan93
0

Kan vara olika. Frallan gör så när hon vill kissaxD Bra att veta;) Men det är svårt att veta.

[Wera]
0

Mina kaniner gör inte det, men en av mina kompisar hade kaniner som gjorde så.. vet inte vrf XD

J-Parnebo
0

Min Herman gör det också, vet inte riktigt vrf han gör så^^

[chriistina]
0

De kan göra så för att kolla materialet och undersöka vad du är för typ :P De kan ju inte känna på något annat sätt :)

Men sen kan de göra det av rastkösthet också. Och andra anledningar. Det är nog mycket enskilt för individen också.

Feliciaa
0

Mulle gör så ibland när han sitter i mitt knä.

Jag tror det är för att han vill ner från knäet.

repekka94
0

candy gör så när jaf säger fyy åt henne

Issis
0

Samma här med starlight :S Man vådar inte bära honom på det speciella sättet han brukar göra det på när man bara har tunna kläder. En gång gjorde han så på min regnjacka, då han först grävde och sen bet, och det gick t.o.m igenom jackan :S:S

[Wera]
0

Ja, min kompis kaniner (från inlägg #3 som jag skrev om) grävde bara när hon hade på sig sin nya regn jacka.

Sashhi
0

Irma gräver i min famn om hon är kissnödig. x)

Not your mom, not your milk.

Issis
0

När jag har Starlight i soffan så gräver han för att han vill ut o kissa x) Men nu får han inte vara i soffan längre tack vare Sissi som alltid kissar ner soffan :P

Emma_B
0

Tex Madde är en kelsjuk, kanin men hon börjar gräva och nafsa när hon vill, då hon är "nödig". Detta har jag upptäckt då efter hon blir sånn börjar hon tex bajsa och sånt, men det kan ju va en helt annan sak om dina kaniner gör det direkt när du tar dom i famnen..

Devin
0

Vissa av mina gör det samma.

emms
0

Muffin gör likadant. Så fort han är på tyg så börjar han gräva och bita :/ fattar inte varför… :/

Emma

jees94
0

nisse gör också så

denisesalomonsson
0

Mina niner brukar hålla på likadant, antingen om dom vill kissa, har tråkigt eller undersöka vad handen är gjort av x)

[Zoie]
0

Zoie gör så på mina kläder ibland =)

Alfahannah
0

Min kanin Snutte brukar också kunna göra det ibland, varför vet jag inte.

Moonstrike
0

Biggles gör så när han vill ner. Och han kan bita ganska hårt också, jag har fått blåmärken igenom jeans^^

Kawaiih
0

-putt-

Hanna, 22år, Uppsala

Wiizy
1

#20 - Ni har ju fått bra svar på vad det kan vara…

//Wizy

Kawaiih
0

#21 men jag undrade mer vad som va mest troligt lix.

Hanna, 22år, Uppsala

Bonaaah
0

Min pojke Leo gör också så i mitt knä eller om jag har honom på en stol när jag ska borsta honom, jag tar det alltid som agressivt eller att han  är arg/sur. Men vet inte riktigt varför o.o

Dock så gör han även det när jag inte ens är i närheten, på hans lilla pall med en tröja på gräver han och lyfter det.

valorous.kid
0

Om jag bär backy för länge nyps han i kläderna, då vill han ner. Han hatar att sitta still ;)

Bonaaah
0

haha precis samma sak med min! #24

Tinkelbell
0

Det kan ju vara så att de tycker det är mysigt i famnen och ska "boa ner sig". Då gräver det ju :)

Mvh Hela stora familjen <3