HAJ!!! :D blev först
//Joanna
Blev schemafri idag, himla skönt! TÀnkte trÀna, plugga lite, bada osv. :)
NĂ„gon som vet hur stor en dvĂ€rgvĂ€dur fuchs blir? Min tingade kanin var visst en⊠đ
// Johanna
Medarbetare pÄ DvÀrghamster iFokus
Tack Paulinabieber! :) StĂ„r pĂ„ Finska (men jag kan försöka översĂ€tta ;) bor i Finland) fosfori 0.5 % -----------------fosfor kalsium 0.7 %------------------kalcium raakakuitu 18.0 %-----------------fiber raakaproteiini 12.6 %-----------rĂ„protein raakarasva 2.6 %-------------------rĂ„fett raakatuhka 7.0 %-------------rĂ„aska HmâŠ.. :D
#5 Google is your friend đ http://trasselsudds.webs.com/fuchsfakta.htm
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Nu ut till kaninerna en snabbis, sen trÀning och efter det en awesome kvÀll med laget! :D
#7 Jo, men kan inte förestĂ€lla mig en jĂ€mn fört med en mĂ€nniska, kollade pĂ„ trasselsudd nyss đ
// Johanna
*#6 Jaha.. hmm dÄ vet jag faktiskt itne :P
#6 RÄaska borde vara aska har jag för mig. Men Àr lÄngt ifrÄn sÀker. ;) HEELG! Fast lÀngtar till nÀsta vecka med⊠:)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
landskaninhoppare â„ Vardagsblogg â„ Kaninblogg â„
#11 Jag med!! PĂ„ mĂ„ndag Ă„ker jag till sthlm och sedan pĂ„ tisdag gĂ„r jag pĂ„ JUSTIN BIEBERS KONSEERRTTT :D::D:D:D Ăr sÄÄÄ taggad đđâ€ïžđ
#9 det Ă€r ju vĂ€ldigt svĂ„rt att sĂ€ga, eftersom mĂ€nniskor Ă€r sĂ„ himla olika đ
#12 Vad kul! Konsert pÄ en tisdag.. LÄter exklusivt.. Haha ^^ Men det Àr ju ioförsig JB ocksÄ.. ;)
SjÀlv har jag lite andra planer, en som jag inte vill sÀga eftersom att jag Àr vidskeplig och tror att det inte kommer hÀnda om jag sÀger nÄtt, och sÄ öppnar ocksÄ ett 'varuhus' eller vad man ska kalla det.. SÄ vi fÄr bÄde en stor djuraffÀr och HM till vÄr lilla ö nÀsta vecka ^^
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
#12 Haha, min kusin satt och grÀt igÄr för att hon insÄg att det var typ 6 dagar kvar till hon skulle pÄ JB's konsert! Hon och min klasskompis ska dit! BÄda Àr typ helt crazy i honom!
/ Angelica
#14 Haha ja xD
#15 Haha, jag Àr ocksÄ helt galen i honom men jag blir bara astaggad :DD Kommer bli sÄÄ kul, kommer verkligen inte tro att jag faktiskt SER honom pÄ riktigt, och inte bara pÄ internet! Omb⊠kommer typ grÄta efterÄt eftersom jag sett klart pÄ honom, haha Äh..
Skönt med helg đ
Skrivit anmĂ€lningsblanketter till UtstĂ€llningen hĂ€r pĂ„ Ă
land den 11 Maj :D
Ordnas bara vartannat Är, sÄ tar med mig tre ninisar ^^
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
bara tvĂ„ veckor kvar tills mina bebisar kommer!!! đđ
/HĂ€lsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
PĂ€rlis va ingen Fuchs! đ
Jippi!
// Johanna
#11 tack :D Hur mycket fÄr en kanin Àta? :)
#21 vad menar du? Jag brukar ge min hermelin 1,5 dl morgon och kvÀll och 2dl morgon och kvÀll till min dvv. Fri tillgÄng till hö och grenar :)
#21 Undrar med hur du menar?
Mina 2 honor som bor ihop fÄr 1 dl tillsammas.
Min dvv rex för 0,7-1 dl.
JÀttekaninen fÄr 3 dl
Pellets Àr detta dÄ alltsÄ.
Hö ska dem ha fri tillgÄng till
#23 hehe,nej.;). Jag menade hur mycket aska en kanin fÄr Àta per dag? ;D Kanin har jag haft i 4 Är sÄ jag vet hur mycket mina kaniner kan Àta. ;)
#24 aska?! Man ger inte kanin aska?
Jag har inte pĂ„stĂ„tt motsatsen heller đ
#22 Wooaah, vad mycket!!
#25 ja, RÄaska. ;) kolla i #6 :)
Har nyss sett Warm Bodies med Nicolas Hoult. RĂ€tt bra faktiskt đ
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. LÀs gÀrna Corneliaochdebras.blogg.se
Jag Ă€r sĂ„ smart, vart pĂ„ coop och pĂ„ vĂ€gen hem pratade jag i telefon med min syster, SĂ„ gĂ„r jag förbi min ingĂ„ng utan att mĂ€rka nĂ„got!đ€Šââïž
//Joanna
Ska storstÀda alla burar, spÄnet tar slut efter 2 burar -.-
Alla kaninburar stÀdade. Nu ska ocksÄ transporterna och boden bli fina :)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Ridningen gick Inte bra idag. Red jennie, den enda hÀsten och hon var ganska stark. Det var inte förrÀn sista galoppen jag kunde sitta ner ordentligt OCH styra samtidigt. I början fick jag hÄlla i sadeln för jag inte var van vid stor galopp.
Nu kĂ€nner man att vĂ„ren Ă€r pĂ„vĂ€g! đâïž
Phu! Nu Ă€r hela buren stĂ€dad, mĂ„lad, renoverad och uppfrĂ€schad. Och det bara idag! och jag har rödfĂ€rg pĂ„ nĂ€sanđ
/ Angelica
Trött, huvudvÀrk och halsont.. Varit pÄ 70-Ärsfest med alldelens för surriga mÀnniskor!
Aw vad mysigt :3 Smulle kröp under tÀcket och la sig intill mig :3
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! âĄ
Ähhhh justin Àr i sverige nu !!! och han har selena med sig!
#39 Coolt! Första konserten Àr imorn va? Men hade inte dem tvÄ gjort slut för typ forever? :o Kaniner ute i hagarna. Tink och Lala Àr i deras Hage pÄ 24(!) kompostgaller :D
à h, jag kÀnner mig sÄ lycklig just nu. Allt bara gÄr bÀttre och bÀttre!
#40 jaa :D aa första konserten Àr imorn, jag ska pÄ tisdag : )) jo dom har gjort slut, men selena ville vara vÀnner ÀndÄ haha..
Har suttit inne hela dagen och försökt plugga, men misslyckats sÄ brutalt, haha. LÀgger ner försöken nu och ger mig ut i solen istÀllet. :)
Vissa mÀnniskor Àr sÄ irriterande!
#42 Trevligt :D Jaha hah.. :)
--
Tog in kaninerna för typ 1 1/2h. De har varit ute i 9h idag! đ
Just varit och hÀmtat en liten kanindam vid namn Medusa. En svart liten dvÀrgvÀdur som ska bo hÀr Ätminstone ett par mÄnader pÄ terapilÀger. :)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Suttit med grupparbete hela dagen. Helt mossig i huvet!
Ăntligen körkort!!! :D
Massa blommor har trĂ€tt fram pĂ„ sistone đ
//Joanna
Ska till vÄrdcentralen imorgon för spirometri (astma utredning). Ska bli skönt att fÄ det avklarat!
Nu Àr jag i Sthlm :)))
Ăr glad! Pappa kom precis hem med 10 stycken till kompostgaller till kaninerna. + 2 höhĂ€ckar! Tack pappa :)
HĂ€lsningar Lurvas11
Puh! suttit med grupparbete hela dagen. Helt slutkörd i huvet.
à hhhh Justin om nÄn timme:****
va menas med att en kanin har temprament? att kaninen lir lÀtt sur oc sÄnt eller :)?
Bordercollie skall jag ha! :D krÄnglade genom alla finska uppfödare sidoro tillslut fann jag en uppfödare 50min ifrÄn oss jag började grÄta!!! ;D
#57 Temperament har alla djur.
Men ja förmodligen syftar dem pÄ det, man brukar ju sÀga det om mÀnniskor "den har temperament" att personen Àr arg, sur eller liknande ^^
#59 okej tackar! :) för det stog '' kanin med temprament'' pÄ tt stÀlle:P
Wihihu! Saker börjar flyta pĂ„ nu. Har haft ett projekt igĂ„ng ett tag, men som inte verkat som om det vill lösa sig - men nu tror jag den sista pusselbiten föll pĂ„ plats. UrhĂ€rligt. Dessutom fick jag respons pĂ„ en analys jag lĂ€mnade in förra veckan, dĂ€r betyget blev A. đ
Detta ska minsann firas med en hallonsmoothie, haha. đ
Nya hagarna fixade. En pÄ 14 galler och en pÄ 12 :D
HĂ€lsningar Lurvas11
Ă h. I'm speeachless. Konserten var det bĂ€sta jag nĂ„gonsin har gjort, Ă„h jag vill gĂ„ igen.. Det var första men definitivt INTE sista gĂ„ngen jag sĂ„g Justin Bieber. â„
#63 Ă h vad kul! Kan tĂ€nka mig. LĂ€ngtar sjĂ€lv till One Direction 8 maj đđ
--
Kaniner ute i det fina vĂ„rvĂ€dret âïž
Har mĂ„nga JB videos och bilder pĂ„ min blogg om ni vill se :D â„â„
Nationella i Svenska B den skriftliga delen imorgon.. Blörk :(
Fast sen kommer Lördag bli awesome med kaninutstÀllning och underbart kaninfolk! :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Har lĂ€st en blogg ett tag, och i hennes senaste inlĂ€gg stĂ„r det att hon nu köpt en liten hermelin frĂ„n djuraffĂ€ren. Fast kaninen Ă€r bara 6 veckor gammal, och bor tillsammans med deras tvĂ„ marsvin. Denna okunskap gör mig galenâŠ
#67 jobbigt..
Fick besked idag frĂ„n ett stĂ€lle dĂ€r jag sökt sommarjobb, och jag fick det! Wiho. đ
Var pÄ musikaltrÀning direkt efter skolan. Fick rusa hem och packa kaniner pÄ 10 minuter och sedan var det hopptÀvling.
BÄde Mando och Coco fick varsin tredjeplats rosett, bÄdas första rosetter. SÄ Àr vÀldigt stolt över mina smÄ 'odjur'. :)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Denna filmen underhÄller mig ikvÀll :) JÀttebra! Precis som pÄ konserten.
Gjort blonda slingor i hÄret, skönt med en förÀndring! :D
Efter dagen i BrĂ€kne-Hoby fick Pingu hela 95p!! đ
-' Malin Hultman
Precis kommit hem frĂ„n Ă land dĂ€r jag varit sedan i fredags. Vilken öde jĂ€kla ö alltsĂ„âŠ
#74 Vi Àr rÀtt öde hÀr jo..
Fast vi fick HM i torsdags, sÄ vi Àr ett steg nÀrmare Ào-ödehet' ;D
--
Fixar bilder och sÄ fick jag plötsligt tvÄ katter i famnen.. Som brÄkar med varandra. ^^
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
#75 Haha⊠ja, har varit pĂ„ Ă„land mĂ„nga gĂ„nger förut. Mamma Ă€r bl.a. sĂ€ljare och har tvĂ„ kunder pĂ„ öland (varav en i sparhallen). Men det finns ju verkligen ingenting att göra pĂ„ helgerna verkade det somâŠStan ekade tomt xD
Konfirmerade mig idag, Àntligen var det gjort! :D Fick massor med pengar, en guldring som min gammelfarmor haft och 3 superfina halsband + en dagskurs i skapande mÄlning pÄ folkhögskolan (konstskolan) ^^
#76 Joo.. Det Àr Torsdagarna som Àr 'Heta' hÀr. DÄ Àr allt öppet.. Av nÄn anledning.. ;)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
à h idag har vart perfekt! Imorse fick jag bort babylon och fick över bilderna och videosarna frÄn telefonen till datorn, och nu precis har jag vart och lÀmnat hamsterburen :) Hon sa att dom har fÄtt in smÄdjur och ska bygga stallar till katterna, sÄ nÀr dom har flyttat katterna kan jag börja jobba dÀr och agera jourhem ibland :D
#79 Ă h vad kul med jourhemmet, ett sĂ„nt vill jag ocksĂ„ jobba pĂ„ nĂ„gon gĂ„ng! Kommer du fĂ„ betalt i sĂ„ fall? đ
#80 Jaa :D Jag var ju jourhem Ät hamstern, men i fredags tog jag över honom pÄ riktigt ^^ SÄ kanske fÄr ta hem en till hamster eller ett par möss eller sÄdÀr och hoppas pÄ att dom fÄr fortsÀtta bo hÀr xD Jag fÄr nog inte betalt för att dom bor hos mig, men jag fÄr betalt av att jobba pÄ djurskyddet :)) Min bÀstis jobbar dÀr ibland och hon sa att hon fÄr 600 kr/tvÄ dagar typ ^^ SÄ det Àr jÀttemycket för nÄgot man tycker Àr riktigt kul :D
#81 Ja det var ju faktiskt rĂ€tt bra betalt :D Vad roligt hörru đ
Oh va? Har du tagit över Sigge nu ocksĂ„ đ Trodde du skulle omplacera, men det var ju superskoj!
#82 Japp :D
Hihi jaa (han heter bara Hamstern nu hehe).
#83 Kan han inte fortsĂ€tta heta Sigge dĂ„ đ
#84 AlltsÄ han hette sigge, men sen sÄ blev det bara att jag kallade honom för Hamstern och nu sÄ heter han bara sÄ xDD
#85 Jaha ja xP
Ont i huvĂ€t⊠đ
SÄhÀr ser min vecka ut:
MÄndag: GÄr i skolan 8.20-15.20
Tisdag: LEDIG, studiedag
Onsdag: LEDIG, valborg
Torsdag: Skola 8.20-13.30 Nationella prov, SO
Fredag: Skola 8.20-14.30 Nationella Prov, SO
Lördag: LEDIG
Söndag: LEDIG
HĂ€lsningar Lurvas11
Gaaa! Idag lĂ€ggs hemtetamen upp, har idag och till kl 16 pĂ„ mig imorgon att göra det klart. Intensivt! đź Och sedan begrepstentam pĂ„ torsdag. SuckâŠ.
#87: Hihi, jag gĂ„r bara i skolan idag - kl. 11.40-13.00! đ
Ellie var ute pĂ„ sin första promenad igĂ„r - jĂ€ttefina smĂ„ skutt gjorde honđ
Vet nÄgon vad en vanlig moppehjÀlm kostar ny? :) Vi har hittat en ny moppe till bra pris men jag vill veta vad en hjÀlm kostar ^^
#91 Beror helt pĂ„ mĂ€rke osv, kan skilja mycket đ Min kostade över 1000kr nĂ€r jag köpte den, men Ă€r 7 Ă„r sedan haha
MÄste in till sjukhuset⊠J*kla höfter, tog min inte ur sÀngen i morse⊠Har tagit mig upp nu men kan inte gÄ utan hjÀlp, vad Àr det som hÀnder med mig?
Dumle inlĂ€mnad och jag har satt mig i skolan för vidare pluggâŠ
HAHAH assÄ Àlskar bara denna videon!! Skaka ruuumpaa ;);) Det var i mÄndags förra veckan :))
AlltsÄ mina höftproblem kan ha varit ryggproblem hela tiden⊠LÀkaren misstÀnkte diskbrÄck eller liknande, sÄ ska in pÄ magnetröntgen och sen sÄ fick jag ta blodprov för reumatism.. Sitter hÀr 14 Är gammal och kÀnner att min kropp kommer totalkrascha snart, à H!
OMG, sÄÄ spĂ€nnande just nu pĂ„ One Tree Hill! Tror jag dör đź
hmmm, gjort ett inlĂ€gg och det Ă€r lĂ€st typ 20 gĂ„nger men ingen svarar? đ
#98 Vilket inlĂ€gg? đź
hehe, kanske var det för att det var sent pÄ kvÀllen. Har fÄtt svar nu :)
#96 Jag har ocksĂ„ gjort magnetröntgen 2 ggr. Jag skadade benet förut nĂ€r jag ramla av en hĂ€st sĂ„ jag blev sĂ€ngliggandes i 2 veckor⊠Men det Ă€r ganska skönt att göra magnetröntgen! Hah. Jag höll pĂ„ att somna senast jag gjorde detâŠ
Austin-Healey och Javelin â„
-' Malin Hultman
#102 Aw! SmĂ€lter varje gĂ„ng jag ser dem smĂ„ "trollen" đ
#103: Eller hur! :O Stör mig pÄ att jag inte kan behÄlla alla xD
-' Malin Hultman
#104 Hehe förstĂ„r det đ Sedan har dem en toksöt pappa med sĂ„ hihi
#105: Det har dem verkligen :D
-' Malin Hultman
#106 đ
Isaac 3 Är: Pappa köpa ny kanin idag?
Jag: Vill du det?
Isaac: Jag vill ha ny kanin
Tror min lilla grabb gillar vĂ„ra kaniner ;) Ă€r ju sĂ„ kul att mata dom đ
#102 Javelin Àr vÀldigt lik min Hermione :) Hon Àr ocksÄ g/s japantecknad och har ocksÄ den dÀr svarta "flÀcken" pÄ ena sidan av ansiktet. Otroligt söt Àr Javelin iaf :D
PĂ„ tal om nĂ„t helt annat⊠Drömde om Gröna Lund i natt, om att jobba dĂ€r. Saknar verkligen det. Jobbade dĂ€r en sommar för typ tvĂ„ Ă„r sedan och Ă€ven om det var lĂ„nga dagar (typ 12 timmar varje gĂ„ng), dĂ„ligt betalt, och grymt stressigtâŠsĂ„ var det bland det roligaste jag har gjort! MĂ„ste jobba dĂ€r nĂ€sta sommar alltsĂ„âŠ
#109: Det Àr hon verkligen :D
-' Malin Hultman
#108 Naw haha đ
---------------------
Har veckohandlat, lagom mycket folk pÄ förmiddagen i affÀrerna hehe
Imorgon skall jag fÄ prova att sköta en labrador/golden blandning!! :D och kanske köpa om allt gÄr bra. :D Hoppas inte Milou blir avundsjuk. :/
Ska fylla buren med spĂ„n nu, min nin kommer imorgon! đ
// Johanna
assÄ Äh, snart hela tvÄ veckor sedan konserten.. ingen kan nÄgonsin förstÄ ur mycket det betydde för mig. lyssnar pÄ alla lÄtar varje dag om och om igen och Àr, om Àn möjligt, Ànnu kÀrare i honom. i want back..
Rensade ur hela Sunnys bur idag. I botten hittade man möggelâŠ. đ
HĂ€lsningar Lurvas11
juste, imÄn blir det tvÄ hopplektioner. och sn Äker jag och köper en moppe :)
Engelskaprovet gick riktigt bra idag! đ
Och imorgon fyller jag 15 Ă„r! đđđđ
#117 GRATTIS! đ„ł
HĂ€lsningar Lurvas11
Trevlig helg allesammans!â€ïž
#119 Desamma! đ
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
#118 Hihi, tack sĂ„ mycket! đ
#119 Detsamma! đș
Ninen hÀmtad nu <3
// Johanna
KĂ€nner mig gammal, haha đ„ł
Ăr sÄÄ sugen pĂ„ en till kanin..
Skulle verkligen vilja ha en renrasig vit blÄögd, antingen hermelin eller dvĂ€rgvĂ€dur. Ăr sugen pĂ„ att testa utstĂ€llning, plus att jag föll pladask nĂ€r jag sĂ„g en vit liten fluffboll pĂ„ djuraffĂ€ren..
önskar de hade kunnat bli sommar typ nu iaf att snön smÀlter bort och att de kan bli varmare Àn 7+ sen önskar jag ocksÄ att snuttis hade kunnat sluta Àta sitt bajs!
Ă h nu Ă€r det typ bara 3 dagar kvar.. Helt sjukt.. â„
Sitter och funderar pÄ vad jag ska ha för kullteman.. .-.
Det Àr svÄrt!