Varför? :(
Allt händer så fort,,1. Rekyl (Min sommarhäst) har blivit svårfångad. ni tänker säkert; Wow stor sak, det är vanligt! Men nej jag blir lite lessen för då vill ju inte hästen riktigt "va" med en presic men han gav sig och stannade
2. Efter Rekyls svårfånade gick syrran och jag och hoppade med stallets 2hundar. Hunden som jag hoppade med ramlade på hindret 2gånger och den andra gången så jag ha haltade! Syrran säger att han alltid har gjort det..hoppas hon har rätt!
3. På kvällen gav jag kaninerna mat. Men ingen Mimmi kom fram! Jag trodde hon hade rymt men hon låg i deras sov-del. Detta är inte likt Mimmi! Sen när jag vissade henne maten bara hon skuttade iväg :'( Jag vill inte hon skall bli dålig!! :'( Om hon inte blir bättre imorron får jag nog avmaska henne (om det är det som stör henne) för jag har tykt hon har börjat magra. SEn får jag kolla på henne tänder men hon mådde hur bra som helst imorse! :'( Vf händer detta?

Tycker att du är ltie väl snabb med slutsatserna. Känner inte en enda häst som kommer in från hagen utan lite fajt innan! Det där med hunden fattade jag inte riktigt, men det var antagligen inte ditt fel! Och bara för att Mimmi ligger och vilar en dag behöver det absolut inte vara fel på henne! Hon kanske är trött? Har kanske varit uppe hela natten och skuttat?
Tänk positivt :) Det ordnar sig! <3
Ta inte att din häst är svårfångad som ngt negativt, han gillar dig ändå:) Det visar ju bara att han trivs och är lycklig ute i sin Hage nu i sommargräset:D Borde du väl vara glad över? Mina hästar springer fram och gnäggar direkt när man kommer på vintern, men på sommaren vill dem inte komma in, för då trivs dem så bra ute i värmen och gräset!
Så ta det inte som ngt negativt men vet det kan kännas som hästen"sviker"en. Testa att sätta dig ner mitt i hagen slappna av i kroppen och böj ner huvudet och ha inte ögonkontakt. Då kommer alltid mina hästar nyfiket fram. "Varför sitter du där helt ointresserad matte, vill du inte jaga mig?" :P

Ta den lungt, som ordnar sig :) Kramar! :)
Jobbigt .. Men när dem har mask brukar dem väl inte låta bli att äta? ;O

Tack så mycket allihop :) Jag var helt förstörd igår kväll allt kom på varann. Men nu är iallafall Mimmi bra idag <3 Bara lite dålig i magen men det hjälper med att bara ge henne hö i 2dagar :) Är superglad.
#1-#2 Tack :) Skall testa tipset. Känns mycket bättre, förlåt jag bara tar såna slutsatser men jag var så deppig igår och sen ville inte rekyl komma så ja,,sorry <3
Måste bara berätta: När jag skulle ta Rekyl i hagen ja så trava han iväg. Jag gick efter han tills jag började bli irreterad och skulle säga till han: Vet du en sak..Om jag inte får tag i dig får du ha grimma på dig i hagen. Hann bara säga: Vet du en sak..Och han stannade och tittade på mig med sina fina ögon <3 Aw han är helt underbar. Ja, jag fick tag i han då.
Det med hunden var såhär: Jag hoppade med stallets hund över ett litet hinder. Han hoppade för tidigt så han hamnade på hindret. Jag vet inte varför jag försökte en gång till men dumma jag gjorde det. Sen efter det (självklart ramlade han igen på hindret) och jag tyckte han började halta med ena frambenet! Men syrran sa att han alltid har haltat! Hoppas hon har rätt :/ Visst han skall inte gå runt och halta men,,
TACK :D ÄLSKAR ER! MÅR SÅ BRA NÄR JAG SNACKAR MED ER HÄR PÅ KIF <3
#4 Nej, de äter typ men magrar iaf.
- Mvh Emma

*kram*
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Håller fullständigt med Twinnie, hästar har också sina dåliga dagra, det måste man ta hänsyn till, kaniner gillar att röra på sig, och oftast under natten då alla sover. något kan ha skrämt henne så hon rusat runt i buren på nätterna och magrat til slut, mitt tips- flytta buren i sånna fall. dels- kaniner sover aldrig men vilar ofta. Hunden blir man inte klok på. men jag tor inte dte e r nå fara. Älskar du också hästar? :D
Jag tror allt ordnar sig :)

#8 Aa gör jag :) om du mennar mig x)