Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 766 ggr
meerschweinchen
1

Söker rexhane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, har planer för Att ta en kull på min rex hona Alice (svartdalmtin på 95 poäng). Men har ingen hane så jag skulle vilja låna en hane med stamtavla. Antingen ska han vara vitrödögd eller svart.

Bor i västerbotten, vill inte åka för långt så om någon har en hanne i västerbotten hade det ju varit bäst.

Men jag är ju inte helt hundra på om jag ska para Alice men man kan ju alltid hålla utkik efter en hane.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Har ändrat mig, ändast svart sökes:)

Mvh Sabine

[YukiOni]
0

#2 Håll ögonen öppna efter svarta rexar på utställningar i närheten där du bor, många uppfödare säljer djur på plats🙂

Bra initativ att inte leta dalmatiner-hane till din Alice!👍

meerschweinchen
3

#2 Tyvär så är det inte så många utställningar i närheten av där jag bor, nästa utställning är i augusti eller september om jag inte minns fel…..

Ja, tycker det skulle kännas fel att para med en annan dalmatin, vill ju inte få vitscheckar :)

Mvh Sabine

[YukiOni]
0

#3 kolla med uppfödare i närheten av där du bor. De behöver inte ha rasen du är ute efter men be dem hålla koll om de hittar något på en utställning de åker på. Då kanske de kan ta med sig en hane för sig? Nästan alla utställare är väldigt trevliga och hjälper gärna till :)

Stinastygg
3

Kan bara hålla med - jättebra att du gör vad du kan för att undvika vitscheckar Sabine. All cred till dig för det! 🏆🌺

Tyvärr finns det alldeles för många inom vår ras som struntar i detta och kör på prickat + prickat för att få så "bra dalmatiner" som möjligt till utställning. Blä, dålig stil tycker jag.

Hoppas du hittar en riktigt fin svart hane. Lycka till med dethela! 🙂

meerschweinchen
0

#4 Skulle kunna göra det men hade helst bara velat låna en hane men om jag skulle hitta  någon trevlig hane så skulle jag absolut kunna tänka mig att köpa den.

#5 Tack! :D

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Ingen som har en svart rex hane? :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Putt :)

Mvh Sabine

Nilla_rex
0

Jag har svarta rexungar i bo just nu. Är kanske för unga? Dröjer ju några månader innan man kan avla på dem. Komplett stamtavla och gott om dalmatineranlag. Kolla hemsidan. Www.blunderbussbunnys.WordPress.com

Blunderbuss kaniner - Liten uppfödning av stor Rex

2012 07 26 - Har nyfödda ungar och väntar ytterligare en kull