Kaninungar?
Idag när jag skulle ut för att tömma mina kaniners bajslåda, så tittade jag in i boet, och såg detta. Jag tror att det rör sig om att någon av mina honor är skendräktig?, för jag har inte parat någon av de.
Men en av de rymde för ungefär 3 veckor sen i ca: 2-3 timmar. Men sen kom hon tillbaka, och sen dess så försöker hon hoppa upp till grannen varje gång hon är ute i sele.
Vad jag vet så har ingen av våra grannar någon kanin, men däremot så har jag sett någon hare hoppa omkring här ute.
Så nu är jag orolig att det helt plötsligt ska finnas ungar i buren, när jag kommer ut. För jag vill INTE ha kaninungar.
Det har hänt en gång förut att de har boat, men det var bara skendräktighet.
Hare och kanin kan inte få ungar ihop, så hare är det inte som är pappa i så fall 🙂
Förmodligen skendräktig? om ni ej har vildkaniner.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ojoj, Läs på www.kaninmagazinet.se
Jättebra sida med en massa bra tips?!
Du måste mena Vildkanin då harar och tamkaniner inte kan få ungar.
Lycka till!
*EDIT* Kolla om det ligger ungar där..
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#1 och #2
Då måste det vara skendräktighet det rör sig om, för vi har inga vildkaniner här. 😃
#3 Vart bor du? Eftersom du är 100% säker? 🙂
#3 Kan ju vara en tamkanin som rymt också, som sagt kolla boet för säkerhets skull! 😉
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#4 jag bor längst ute på en ö som heter Ingarö, och det är bara vi som har kanin vad jag vet.🙂
Men några kilometer bort så hade de en kaninhane förut, men jag vet inte om den lever längre, för den är/var 10 år i år.
Och dessutom så har ingen i området sett någon vildkanin här ute. Och den enda vägen på vildkaninerna att ta sig hit på är över en stor trafikerad bro, om det nu skulle finnas några.😃
#6 Aha okej🙂