Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 664 ggr
Mannez
0

Dagbok kaninungar

Väntar just nu en kull med lejonhuvade dvärgvädurar. Backsippans Kajsa som mamman heter är idag dräktig på dag 20, så nu dröjer det inte läge förrän hon är på dag 28.

Syftet med kullen är att jag skall behålla ungar åt min nystartade Avel av lejonhuvade dvärgvädurar för Avel, utställning och kel.

Mor:

Namn: Backsippans Kajsa

Färg: Madagaskar

Kajsa är en väldigt mysig och social kanin. Köpte henne parad och har inte ägt henne så länge, så vi känner inte varandra så bra än. Men hon kommer alltid fram och hälsar och njuter av att få sitta i famnen och gosa. Hon är väldigt matglad och hon har haft 2 kullar tidigare och ddessa har hon skött galant.

Stamboksförd på 92 poäng

Far:

Namn: Bredängens Safir

Färg: Zobel blå

Safir är då inte min kanin, men jag vet att precis som Kajsa är han en social, mysig och matglad kanin. Alla ungar efter honom har varit helt uunderbara i temperament och varit riktigt fina.

Stamboksförd på 91 poäng

Dessa två individer har haft kull ihop tidigare och färgerna på ungarna blev antingen blå eller madagaskar. Så ungarna lär få dessa färger.

Ungarna kommer även ha stamtavla och vara öron eller ringmärkta.

Bild på den blivande mamman kommer, men just nu vill min dator inte samarbeta.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Mannez
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blivande mamman

Klara.b
0

Åhh vad roligt!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

fsigge
0

kan man kanske få se pappan också?

Frida

Mannez
0

Bild på den blivande pappan, bild lånad ifrån ägarens hemsida. http://Mool.dinstudio.se/

Mannez
1

30/4-13

Kajsa är idag på dag 29, hon har inte boat än. Men vissa honor brukar boa precis innan födseln, så det är inget som oroar mig.

Ikväll när hon fick pellets åt hon bara hälften och la sig sedan ner och vilade. Så det kanske är nått på gång? Skulle vara helt toppen om hon fick smått inatt.

Tjockisen Kajsa:

Mannez
0

1/5-13

Idag är Kajsa på dag 30, inget hade hänt under natten och hon hade inte boat heller. Men för en liten stund sedan när jag kollade till henne var hon fullt upptagen med att boa! Dock dissade hon min bolåda och valde att boa i ett hörn istället. Suck… Men jag är iallafall jätteglad över att hon boar, så nu dröjder det nog inte alls länge innan hon föder. Troligen inatt. 😃

Mannez
1

KAJSA HAR NU FÖTT! 😃

Det såg ut att vara 5 stycken när jag kollade en snabbis! Mamma kanin var väldigt arg, så hon skall få vara ifred med sina små nu ett par dagar innan nästa koll. Det lär väl bli på fredag som jag kollar igen.

Är överlycklig! Det är dessutom min första lejonhuvade dvärgvädurskull i min uppfödning, jag har ju bytt inriktning emot uppfödning av lejonhuvade dvärgvädurar.

[Ninni_w]
0

Vad roligt!!! Levde alla? Det var ingen dödfödd eller så? :D

Mannez
0

#8 Alla såg ut att leva, kollade bara en snabbis, men det var full fart på dem. 🙂

mollysmatte
0

#9 Vad roligt - GRATTIS

Visa gärna en bild när det är möjligt sedan =)

Klara.b
0

Grattis!!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.