Belöna hoppningen?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan! Fick en komentar på en video jag la upp nyss, Björn hoppade 35 cm och någon undrade varför jag inte belönade honom. Ska man verkligen behöva trycka in godis i kaninens mun varje gång han hoppar? 😛Björn älskar att hoppa, och att bara få hoppa tror jag är belöning för honom 😉
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
När jag har tävlat eller hopptränat, och därefter satt i kaninen i buren/transportburen så har de alltid fått en liten belöning. I form av morot/äpple eller liknande. Men aldrig under själva hoppningen.
Nej man behöver inte belöna varje gång, ibörjan eller så är det ju bra att göra det för att ge motivering osv, men inte sen om man inte vill, om kaninen älskar att hoppa osv 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Okej, så han kanske ska få en liten morotsbit eteråt? :)
#2 Okej! ^^
Nej man kan ju inte springa där med godis hela tiden hehe. Jag berömmer med rösten. Man vill ju att kaninen ska hoppa för att den tycker de är roligt och inte för att den vet att den kommer att få godis efteråt :)
På tävlingar däremot ger jag något litet när dom hoppat klart, o de ger jag inne i transporten sedan
#4 Jo, jag kan tänka mig att kaninen kanske blir lite fet också? 😛
På tävlingarna får han självklart något gott i transporten, och lite gottis vid kvällsfodrningen också! ^^
#5 Man kan ju ge kaninens pellets t.ex eller minska på pelletsen just den dagen. man hoppar ju inte så ofta 🙂
#6 Jo det kan man ju ^^
Tycker inte det ska Behövas. Älskar kaninen att hoppas är det liksom Grejen. Någon godis bit på tävling kanske men inte när man tränar. Då kan man berömma lite med rösten. Då fattar kaninen att den vart duktig!:)
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
#5 De kan den säkert bli, beror ju oxå på hur aktiv den är och vad man ger för godis. Men enligt mig är rösten bäst att berömma med :)
#8 Beror på kaninen med. Vissa kaniner tar inte rösten som beröm på samma sätt som godis och tvärtom. precis som när man tränar hundar.
Jag belönar kaniner som gör något bra med rösten eller godis, beroende på kaninen, lite anpassat 🙂
Japp fast jag tycker att man inte ska behöva ge så mycket godis om Kaninen älskar hoppning!:)
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
#11 Ingen har sagt att man ska ge mycket godis heller 🙂 Eller varje gång heller. Jag syftade på i början, eller om man ska lära nytt hinder t.ex. Inte när kaninen väl kan det utan problem
Jag brukar belöna med att kaninen får springa som den vill i selen. Det brukar vara uppskattat! ;)