Nu är han hemma igen! :)
Skulle hämtat hem Dumle vid lunch men de hade fått in flera akutfall så hans kastrering dröjde. Men halv 4 hämtade jag honom.
Vaken var han men lite groggy.
Frågade hur det hade gått och om han hade varit snäll. "Jo det gick jättebra, inga problem" sa ena veterinären. "Kan du säga ja, du höll bara på med honom när han var sövd" svarade "djursjukvårdaren" med litet smile på läpparna. Veterinären skrattade åt det lite hehe
Tydligen hade han inte gillat att vara hos veterinären, Dumle 😇😎
Han hade inte gått på honom tratten heller hehe
Han har druckit lite grann nu, och smakat lite på pellets och hö. Det är ju bra. Får hålla koll på honom och ha tratt om vi ska iväg eller inatt nu några dagar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur är han nu? Har han bitit något sen han kom till dig?^^
#1 Jag & min sambo har kunnat klappa honom lite försiktigt i buren. Plockade upp han första gången igår. Han sprattlade mycket då men gjorde inget mot mig när jag satte honom i soffan och försökte inte bita oss när vi klippte klorna (jag höll, sambon klippte), han var mest grinig hehe
Men hos veterinären hade han tydligen inte varit så glad hehe
Skönt att allt gått bra :) Men, ska ha verkligen ha tratt? Då kan han ju inte få i sig nattbajset.. Vi har aldrig fått tratt på någon kanin vi kastrerat och allt har gått bra. :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#3 Hon sa att jag bara ska ha tratt på han om han är mycket på såret, för det är inte bra, men inte annars 🙂
#4 okej :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#5 🙂
Nu har han börjat dra och gräva i tidningspappret suck. Ett bra tecken? xD