Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 13705 ggr
Veraaa
10

Kaninförsäkring ??

Jag undrar om ni tycker att man ska ha försäkring på kaninen??:)

Och vart ska man ha den försäkrad i så fall?? :)

Och vart är de billigast att ha den försäkrad??:)

Hoppas på många svar:)

// Veronica

Linnet
0

Sätt in pengar på ett särskilt "kaninkonto" i stället. Självrisken är ganska hög på djurförsäkringar, så det ska kosta en hel del innan man ens har nån nytta av en försäkring.

Veraaa
0

okej, de är bra att veta=)

Haztparken
0

Vi har försäkringar på mina kaniner och det har behövts. Så men

Agria är bra. Alla möjliga djur kan man ha försäkrade där

Veraaa
0

Okej, men blir de dyrt om kaninen behöver vård då??

Haztparken
0

Asså vård hos veterinär? Allt sånt beror på vad som hänt. Finns t.ex. självriskförsäkring.

Inte helt inne i de för de är mina föräldrar som fixar det. Men man kan kanske gå in på deras hemsida och läsa? Bara sök på Agria

Veraaa
0

okej tack=)

lottapelle
2

Jag har försäkrat Pelle via Agria, har bra erfarenhet från dem sedan många år.

Försäkringen för kanin hos dem kostar 320 kr/år.

Självrisken är 700 kr + 25% rörlig självrisk.

Ett vet besök kostar här 525 kr grund och sedan tillkommer ev lab, undersökn mm. Åker man dessutom in akut under helg kostar akutavgiften 1200 kr till. Det blir 1725 kr - för ett besök. Tyvärr hade jag inte försäkring den gången :)

Personligen tycker jag de 320 kr inte är en stor summa i förhållande till vad det skulle kunna kosta om min kanin blir (akut) sjuk.

Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se

[findusen]
3

har min kanin försäkrad hos sveland, precis som mina marsvin. efter ett antal dyra marsvinsvetrinärbesök så försäkrade jag allihopa. det kostar ca 30kr/mån o djur, vilket inte är speciellt dyrt om man tänker på vad ett besök kan kosta! (läs #7)

ett av mina marsvin blev dålig och vi trodde det var urinsten (vilket det inte visade sig vara utan en förändring på urinblåsväggen) och alla provtagningar och röntgen och operationen osv skulle gått på 6000:- men det blev 1400:- för mig tack vare försäkringen. så jag tycker det är värt det :)

Veraaa
0

Aa då ska jag nog skaffa försäkring:)

Killen
1

Jag har på agria då jag har alla mina djur där (just nu).

27 kr/ månaden är ingenting.

Ser ingen anledning till varför man inte ska sitt djur försäkrat, det kan vara skillnaden på liv och död ifall man inte har råd.

Ex, min katt kostade förra året ca 50:000 i vet undersökningar, tack och lov för försäkring, har nog bara betalat 6-7000kr totalt.

kissmekate.blogg.se

Veraaa
0

oj de var mycket:/ men jag funderar på att skaffa de, men jag vet inte vart de är bäst att ha, på agria eller sveland, men ska fundera lite på de=)

Killen
0

ja det är bara att läsa vilkoren och sen välja den man tycker låter bäst :)

kissmekate.blogg.se

Veraaa
0

aa jag får göra de:)

Killen
0

#7 Jag har också Agria men 700kr fast självrisk…

kissmekate.blogg.se

Trocaderos
0

Då jag har 6 kaniner är det värt att ha försäkring. Jag har agria. Men jag har fakiskt ingen aning vad det kostar, det är mina föräldrar som var snäll och betalade det. Men jag kan säga att det är verkligen värt att ha försäkring. Innan jag skaffade det gick veterinärsavgiften för en av mina kaniner totalt på ungefär 15.000 kr med alla behandlingar, medeciner osv.

Veraaa
0

oj då ska jag nog skaffa de=) ska fundera lite, men de blir nog de.

lottapelle
0

#14 Jag fick en begränsning på försäkringen eftersom Pelle varit magsjuk innan jag tecknade försäkringen. Ska inkomma till Agria med nytt vet intyg i höst om att hans mage är ok (vilket den är nu Glad). Försäkringen tar ju inte sjukdomar som funnits innan försäkringen tecknats, vilket ju är förståeligt.

Jag vet inte om det är därför jag fått det med 25% rörligt. Jag får kolla det i samband med nytt vet intyg. Kanske jag angav det själv när jag tecknade försäkringen, kommer inte ihåg, men vi verkar ju betala lika mycket så det borde ju vara samma villkor. Ska kolla. 25% kan bli ganska mycket.

Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se

Veraaa
0

ja de kan ju de!

annaforsgren
1

Försäkring är jättebra att ha! =)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Gry
1

Det finns et föräkringsbolag som heter Optimal djurförsäkring och dom är billigare än Agria.

tlover
0

vi har pengar undanlagda ifall nått händer men vi kanske ska försäkra kaninerna då vi skaffar getter (försäkrar man allt på samma får man ju rabatt så då kan det ju vara värd det även om man har pengar undanlagda)

men jag vet ändå inte, de majoriteten av kaniner som dött hos oss och när jag var liten var rymningar och/eller rovdjur. det gissar jag försäkringar inte täcker, eller nån som vet?

l'm back

vevve89
2

Vi har Agria. Min hane har varit sjuk mkt nu å och har kostat närmare 20000 och vi har fått tillbaka 10000. Och det är vad man får tillbaka på en kanin på ett år. Så just nu får vi inte ut något förrän det gått ett år till.. Men är bra att ha försäkring. =)

Tinkelbell
0

#22 om han skulle bli frisk (Eller tyvärr gå bort, Peppar peppar), och ni har pengar kvar som ska betalas tillbaka till er, kommer det då fortsätta komma in året efter eller "försvinner" dom pengarna för er?

Mvh Hela stora familjen <3

Fridaaaa
1

#20 Sedan får man jämföra vilket bolag man får ut mest av osv 🙂
Och när jag går in på deras sida, så på startsidan kan man bara välja mellan hund & katt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vevve89
0

Han är i stort sätt frisk nu å vi har fått ut det vi ska. Å när ett år har gått finns det mer pengar att få ut.

Gry
0

Optimal har bara djur och katter såg jag nu…..På Agria kostade det 350 kr för en kanin och man får rabatt om man försäkrar flera….