ojdå :S
Våran hund Zicko stack jusst och sprang till kaninburarna.. HAn sprang fram och tillbaka framför Cinnamon och Chaos och skrämde upp dom jätte mkt.. Dom blev jätte stressade, men nu har dom som tur är lugnat sig lite..

Varför tog du inte bort hunden? :O

Hon kanske gjorde det?
Det är ju inte bra om hunden stressar upp kaninerna. De kan ju faktigst dö av det. Självklart tror jag inte att du släppte hunden med flit så att den skulle skrämma kaninerna. Men om jag hade en så "kaningalen" (;P) hund, skulle jag sätta upp något runt kaninburen så att hunden inte kunde komma nära eller så .. :)
Jag fångade såklart Zicko så fort jag hann.. Han har aldrig stuckit och jagat kaniner förut.. När han sticker brukar han springa till grannarnas valp istället.. MEn det är ändå inte så vanligt att han sticker..
Men nu har Cinnamon och Chaos lugnat sig helt iaf :)
Jag blev så orolig när jag såg hur han stressade tjejjorna, dom kan ju dö av chock..
Jag har tre hundar här hemma. Hanen får aldrig (och då menar jag aldrig) vara vid rasthagarna när kaninerna är där. Inte gärna vid burarna heller, fast där är det hundförbud eftersom Sera ogillar hundar.
Sen är dem två tjejorna ganska snälla, fast en av dem är typ 8 veckor så hon har inte fattat mer än att Expo busar lite med henne :P