Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 3184 ggr
LisaAndersson00
0

(S) kaninungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det börjar närma sig att leta efter nya ägare till mina små bebisar. För 4 veckor sedan fick jag en kull på 9 ungar. Detta var dock inte planerat då föräldrarna tuggade sig igenom skiljeväggen till varandra. Ungarna är en mix av lejonhuvad och rex. Jag fick 5 bruna med blå/svarta fläckar och 4 blåa. Jag är lite osäker men tror att det blev 2 hanar (en blå och en brun) och resten är honor. En av honorna är nästan naken se bild 7 men pälsen växer, den är antagligen bara sen i pälsutvecklingen. 2 st är redan tingade så alltså är det bara 7 st som ska tingas och säljas. Hör av dig om du är intresserad eller vill ha fler bilder till min mail eller här på sidan. Mail: milla71_innebandy@live.se Mvh Lisa

Sparklingponi
0

Vad kostar en sån sötnos? :)

Tinkelbell
0

Vart finns dom? :)

Mvh Hela stora familjen <3

LisaAndersson00
0

#1 150 kr/st #2 Sköllersta ca 2 mil från Örebro :) Nu finns det 6 st kvar :)

KaterinaPetrova
0

Så söta. Hur går det med unge nr 7?

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

LisaAndersson00
0

#4 unge nr 7 börjar få mer hår på kroppen men på huvudet har den nästan inget hår alls på huvudet :)

BeccaTilda
0

Kanin nr 7 är alltså bara naken? Den ser ju väldigt annorlunda ut mot alla andra! Man tror ju inte att en kanin ser ut så utan päls.

LisaAndersson00
2

#6 ja jag tror inte den har något fel eller så för den äter och dricker och skuttar runt med sina syskon :)

Alone
0

Man blir sugen, 😍

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

LisaAndersson00
0

#8 ja dom är riktiga charmtroll :)

Alone
0

vilka finns kvar nu? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

rabzzit
0

Dom bruna med blå "prickar" är väl gul/blå Japan tecknade? Men skulle inte unge nr 7 kunna bli rexpälsad eftersom det stog stt det var blandning mellan lejon och rex? Isåfall är det ju anledningen varför den inte har så mycket päls. :)

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Itchy
0

finns lilla "nakenfisen" kvar ??

You can't spell Bitchy without Itchy

LisaAndersson00
0

#10 alla utom nr 1 :) #11 ja jag tror dom är Japan tecknade :) ja det tror jag oxå #12 ja lilla nakenfisen finns kvar :)

minaninar
0

Testa att ge nakenfisen lite tillskott med lusernhö eller lusernpellets? Extra näring kan hjälpa hen på traven. Det var en stor kull och då honor bara har 8 tuttar så kan en liten unge då skuffas undan så den inte får äta tillräckligt o kommer på efterkälken näringsmässigt. Tycker ändå att det är häftigt att alla överlevt.

Söta är de iaf.😃

[körsbärsblomma]
0

så söta hoppas dom får ett bra hem🙂

LisaAndersson00
0

#14 tack för tipset ska försöka pröva det :) #15 ja det hoppas jag med :)

minaninar
0

Evkan du kontakta någon kaninkunnig veterinär och be om råd ifall det är något speciellt som lillen borde käka. Om man ringer eller mejlar så kan de förmodligen bjussa på det gratis. Eller mot en billig peng.

LisaAndersson00
0

#17 okej tack :)

LisaAndersson00
1

Såhär ser hon ut idag :)

LisaAndersson00
1

:)

LisaAndersson00
0

Bilderna blir jätte konstiga men jaja :)

Itchy
0

åh <3 😍

Summerdogs
0

Aldrig sett en kanin som ser ut så! Men jag säger som flera andra att de skulle nog vara rex pälsad! 

Då jag köpte min dvv som var rex var han också skallig på huvudet och då sa uppfödaren samt många andra att de kunde bli så på rex men att då blir de "extra" fina då de blir vuxna.. Men har aldrig sett så mycket naket som hon har på bilden x)

valorous.kid
0

Den utan hår är SÅ FUL! Så att den är helt fantastiskt söt! ^^ Men kan den bo ute?

Summerdogs
0

Så såg min ut då han var 8 veckor! Charmigt eller 😉

valorous.kid
0

#25 hahaha sötnos! :* Vad gör så att dom inte har någon päls/nästan ingen päls?

Summerdogs
0

Hahaa han var as söt då 😃

Förstod inte riktigt vad du menade sen om du frågade mig?

valorous.kid
0

Varför har vissa kaniner ingen, eller nästan ingen päls? Sjukdom? Speciell ras? Nja, nej jag frågade liksom vem som helst… ;)

Summerdogs
0

Så som jag har fattat de så kan de förekomma då kaninen har rex päls. Helt ofarligt är de och de försvinner om någon vecka 🙂 Dock hade min hane de flera veckor men de försvann kanske då han var 10 veckor

Itchy
0

#24 hon kommer att bo inne ;)

minaninar
2

Jag läste visst inte tillräckligt noga. Men nu ser jag att ungarna bara är drygt 4 veckor? Hmm… nio ungar. Nu är det kanske lite sent att börja stöka med att ha två bolådor o sånt, men jag undrar om du möjligen kan ha den lilla fisen ensam med mamman så hon får snutta i lugn o ro. Tänk på att mamman bara har 8 tuttar o ger di en gång om dygnet ungefär… Den som är svagast o minst blir lätt undanskuffad. Garanterat att det där också är grav undernäring. Det måste ju göras något åt?! Men också försöka ge lite förstärkt kost i övrigt.

Har du koll på hur hon äter o hur mkt osv?

KaterinaPetrova
2

Tycker synd om den nakna. Undra om h*n kan leva ett normalt liv om den överlever. Har aldrig sett något liknande, tror inte ens rakade kaniner ser ut så där.

LisaAndersson00
0

#24 den bor ute just nu men jag såg i går kväll att den börjar få lite sår under tassarna så nästa helg blir den ju 6 veckor och då funderar jag på att flytta in den nakna med ett syskon så kanske pälsen växer fortare och det är ju "okej" att ta den från mamman :) #30 hon kommer få det jätte bra hos dig :) #31 hon äter massor av mat hon har jätte gå rund mage dom diar inte längre på mamman men jag brukar ta ut den och ge den lite mat själv så hon inte blir så störd plus att då kan jag vara säker på att hon får mat :)

Itchy
4

#32 jag ser ingen anledning till att hon inte skulle kunna leva ett normalt kaninliv, trots att hon är lite naken av sej…

som hennes blivande ägare är jag glad att jag har stor erfarenhet av nakendjur, och kan på så sätt ge henne den skötsel & vård som hon kommer att behöva, och visst, hon kanske inte är lika fluffig & söt som hennes syskon, men hon är otroligt vacker i mina ögon, och jag kan knappt vänta tills jag får hem henne

KaterinaPetrova
2

#34 Gällande nakendjur så vet jag att det finns marsvin, katter och hundar. Dom djuren ska vara nakna enligt rasstandard. Jag kommenterade detta då jag tycker det är underligt att en av nio kaninungar blev nakna. Jag har aldrig sett något liknande och det är det som väcker nyfikenhet.

Det är bra att du har erfarenhet av nakendjur och jag hoppas också att kaninen lyckas leva ett normalt kaninliv. Men denna kanin är så mycket mer än ett djur som ska vara naket. Något är trots allt fel, och jag skulle då kolla upp det. Kanske det inte hindrar kaninens liv, men det här hör inte till vanligheterna.

minaninar
0

TS o Itchy - förlåt att jag är påstridig. Jag tycker ändå att man borde rådgiva med någon då jag tänker att det är möjligt att näringsobalans kan vara bidragande - kan hon ha missat något för att hon inte fick tillräckligt med mjölk, o vad kan man göra åt det. Jag skulle i alla fall kolla upp det. För att vara på säkra sidan. Då är man ju ännu säkrare på att ungen kommer må bra o få bra liv.

Här är en annan tråd om en broder som var lite likadan… fsat han såg ändå något mer "närd" ut..

http://kanin.ifokus.se/discussions/50103b1ed3b4fd747a0038d9-ar-detta-en-mupp

Itchy
2

#36  hon ska in på vet undersökning i samband med att hon ska vaccineras mot gulsot

LisaAndersson00
0

dom här godingarna finns kvar :)