(K) Dvärgvädur
Då det var svårt för mig att hitta uppfödare till dvärgvädur i white eller otter, så ger jag mig på madagaskar istället.
Ser helst att kaninen ska finnas i närheten av Västra Götaland, eller så ska transport gå att ordnas till Borås/Göteborg.
Hona eller hane? spelar ingen roll.
Ha stamtavla, ringmärkt eller öronmärkt spelar ingen roll.Kompakt och kraftigt huvud med kompakt kropp och långa öron (så långa som de ska vara).
Vara madagaskar såklart. Det spelar, för mig, ingen roll Vilken färg? som finns i släkten, men då jag ska få fram madagaskar så är väl madagaskar det m est självklara i detta fallet.
Ha bra temperament.
Komma efter föräldrar med bra utställningsresultat (då jag vill ställa ut själv, och föda upp för utställning, Avel och kel, så vill jag ha så bra som möjligt).
Inte bära på bettfel eller andra defekter.
Vara leveransklar i maj/juni.
Betalar nog inte mer än 300-450kr för kaninen. Men har du det jag söker, tveka inte att säga till.
Kan väl lägga till att jag kan tänka mig zobel blå och zobel brun också..
Antar att det normalpälsade du önskar..(har själv madagaskar rexdvv- ungar) Finaste nu finns hos http://www.albatrossens.se/ tycker jag
😉
#2 Ja, det är normalpälsade :) Då jag ska sluta med rexpälsade p.g.a all skit hos dom nu så :/
Ska kika, tack! :)
Ska ju såklart stå 400-650 på priset som jag kan betala xD