Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 479 ggr
conadrie
0

(K) Dvärgvädur

Då det var svårt för mig att hitta uppfödare till dvärgvädur i white eller otter, så ger jag mig på madagaskar istället.

Ser helst att kaninen ska finnas i närheten av Västra Götaland, eller så ska transport gå att ordnas till Borås/Göteborg.

• Hona eller hane? spelar ingen roll.

• Ha stamtavla, ringmärkt eller öronmärkt spelar ingen roll.Kompakt och kraftigt huvud med kompakt kropp och långa öron (så långa som de ska vara). 

• Vara madagaskar såklart. Det spelar, för mig, ingen roll Vilken färg? som finns i släkten, men då jag ska få fram madagaskar så är väl madagaskar det m est självklara i detta fallet.

• Ha bra temperament. 

• Komma efter föräldrar med bra utställningsresultat (då jag vill ställa ut själv, och föda upp för utställning, Avel och kel, så vill jag ha så bra som möjligt).

• Inte bära på bettfel eller andra defekter.

• Vara leveransklar i maj/juni.

Betalar nog inte mer än 300-450kr för kaninen. Men har du det jag söker, tveka inte att säga till.

conadrie
0

Kan väl lägga till att jag kan tänka mig zobel blå och zobel brun också..

zezagena
0

Antar att det normalpälsade du önskar..(har själv madagaskar rexdvv- ungar) Finaste nu finns hos  http://www.albatrossens.se/ tycker jag

😉

conadrie
1

#2 Ja, det är normalpälsade :) Då jag ska sluta med rexpälsade p.g.a all skit hos dom nu så :/

Ska kika, tack! :)

conadrie
0

Ska ju såklart stå 400-650 på priset som jag kan betala xD