Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 678 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
3

Gray banhoppning

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

(grays päls är solblekt, han ser inte ut sådär annars)

Här är jag och Gray som hoppar i ridhuset…! 😃 haha jag ser inte så fräch ut med flottigt hår och alldeles röd i ansiktet och super fina ridkläder men men…

Tror ni jag har någon chans på tävlingsbanorna?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

fossingen
0

Mycket bra förutsättningar :D

Beatrice_Love_Kaniner
0

😂åh vad kul! #1

tussen12
0

Mycket bättre än mina! :P Tufsan bara stannar mellan varje hinder xD

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Mickis1994
1

Jag skulle testa med att hoppa med lite längre mellanrum mellan hinderna för att öva på avstånd. Men annars tycker jag att det ser ut som om ni är redo för att testa på mini! 😃

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
0

Juste, testa med att göra lite kombinationer med dina hinder, nyttigt och roligt!

Mvh Michaela Glansk.

Beatrice_Love_Kaniner
0

tack för tipsen alla! #5 vad menar du med variationer? För jag kan typ inget om hoppning!…

Mickis1994
0

En kombination är två hinder eller fler (generellt max tre) som sätts ihop för att skapa ett svårare hinder.

Du skulle kunna sätta ihop nr 4 & 5. Där den bakersta bommen är en nivå högre än de andra.  🙂

Mvh Michaela Glansk.

fossingen
0

Öva gärna också med vallgrav och vallgrav med hinder framför vallgraven och sedan öva med hinder just bakom vallgraven :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

ok tack för tipsen!

[EllenAlicia]
0

ja det tror jag :)

[MiniPim]
1

Jag tycker du bara lyfter upp honom lite konstigt, som att du har bråttom eller om du förstår. I början T.ex! Lyft upp kaninen ordentligt och klappa den lite och sätt ner den sen.äannars ser det jättefint ut, tycker ni ska testa på mini snart! :D

fossingen
0

I mini/lätt klass tycker jag lyftet du har är relativt bra, försökt dock lyfta kaninen med båda händer åt sidan när du korrigerar den.

Eftersom kaninen är väldigt energiskt och snabb och klarar småhinder lätt, men risken är med större hinder är att den kraschar in i bommarna när du lyfter med ena handen åt sidan eftersom den tar och ger järnet direkt och hamnar lite åt sniskan när du korrigerar med ena handen, dvs den kan komma in lite fel/snett mot hindret (ungefär som på det röda hindret som den tveka mot först, men sen hamnade in lite snett mot det efter du korrigerade)

Dock bör du träna att lyfta upp kaninen helt med båda händerna och hålla upp den i famnen och när du tränar högre hinder ifall du ska korrigera och gärna sätta ner den en längre bit bakåt så den får mer fart inför hindret :)

Tycker dock du är redo för lätt klass :P

Beatrice_Love_Kaniner
0

Jag vet hur man lyfter kaniner, det är en gammal film typ från i somras och jag är medveten om att jag lyfter den lite hastigt. Jag måste bara komma ut på en tävling, frågan är bara hur jag tar mig tillväga till att börja tävla…och vart är det hopptävlingar någon stans i stockholm?

[Fruktiz]
0

Jag tycker det ser bra ut, men tänk på att inte lära kaninen att "hoppa studs". Det kan finnas hinder i lätt och mini som har lite mellanrum mellan bommarna (dock inte lika långt som på hindret i filmen), men då kanske han gör ett avstamp även på tävling, och då får han ett fel för det, även fast han kanske inte river hindret. :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

#14 jaha! Ojdå, så bra att ni säger sådant för jag kan verkligen ingenting om kaninhoppning 🤪

[rabbitkanin]
0

Det såg bra ut :) 

Önskar att min Kakan levde nu, han var verkligen duktig, han var en blandning mellan dvärgvädur och Hare.

Beatrice_Love_Kaniner
0

#16 ok, vad synd att han inte finns mer 😕