Kastrering?
Funderar på om det förändrar något hos hanen om man skulle kastrera honom?
Den största anledningen skulle vara för att jag tycker hans kiss luktar så mycket. Förändras lukten? =)
(Bor i en lägenhet och har dörren öppen till "hans" rum och ibland kan det ju börja lukta lite.. : P)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Min hane luktar mycket mindre nu än vad han gjorde när han hade bollar! ^^ han skvätter inte längre heller.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#1 Hmm. Det där med lukten låter ju frestande :)
Har dock aldrig märkt att Gandalf har skvätt något överhuvudtaget :P
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#2, var glad för det! Var inte skoj med prickiga väggar och ännu mindre skoj när man själv fick sig en dusch! Men jag hade (och har fortfarande) en hona i samma lägenhet så var nog mest därför han skvätte.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Man kan aldrig veta om kaninen ändras eller inte 🙂
Jag har haft hane inne bland annat och det luktade knappt men kanske skiljer sig mellan hanarna också? 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Ja precis. Beteendet har jag absolut inget problem med, han är världens goaste, roligaste kanin :P Det är just lukten jag har problem med..
Vilket strö funkar bäst? Finns det något som inte luktar så mycket?
#5 Det var det jag menade, att man inte kan veta 100% ang peronlighet eller lukt 🙂 Men för det mesta brukar lukt och skvättande t.ex ändras har jag för mig 🙂
Jag har vanlig kutterspån, Vida stallströ. Och torv i en bur 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Ahaa jag trodde du bara menade beteendemässigt ^^,
Funderar på att testa toa-lätt :P
Lukten tror jag blir lite mildare och kaninen i sig förändras nog inte till det sämre i personlighet. Min hane har inte förändrats ett dugg, förutom att han är ännu mer gosig och äter mer hö. Kastrerade honom för att han ville para sig med mig hela tiden 😂
Min kille luktar mindre/godare "mellan benen" nu- faktum är att han (och hans kiss) inte luktar mkt alls nu sen han kastrerats👍. Förut luktade han typ svettig falukorv…🤮😃
#8 och #9 woopwoop! Kommer förmodligen att göra det till hösten ^^, Känns inte som att det är jätte bråttom :P Min vill ju inte para sig med mig iallafall ;)
Tycker dock att pluttarna luktar svettig falukorv xD
#10 Vågar nästan lova dig att både kanin och hans pluttar kommer lukta mindre/godare efter kastrering🙂Det var en väldigt frän "doft" innan påsarna tömdes…😛
Lukten blir inte lika kraftig/stark.
Han stänker/sprätter inte urin och de blir oftast lugnare med könsdriften (om de har stark sådan) eftersom hormonerna minskas.
#11 bra ^^ Just det jag är ute efter ^^ Mindre lukt :p
#13 Verkar vara många av oss med kastrerade kaninhanar som är nöjda med effekten av det ingreppet🙂. Dock var jag sjukt orolig samma dag han kasterades eftersom jag hört att kaniner är känsliga, men allt slutade bra som tur var🙂
Mine hane luktade jättegott innan kastrering Alltså han måste ha haft sin egen parfym för han luktade inte alls svettig falukorv😃 Nu luktar han inte det längre.. Men kisset luktar samma, men en vääääääldigt svag o egentligen ganska angenäm lukt, lite som saffran..
(Fast en hona jag hadehand om några veckor.. kastrerad, hennes kiss luktade verkligen illa, svampigt, på nåtvis-- fast inget var fel medhenne så antar att deras lukter kan variera mkt)
#15 Oj, vad har du för väldoftande herre😃!
Det jag saknar lite efter kastreringen är uppvaktningsvarven runt mig som sprangs jämt😊
#16 Ja alltså hans parfym var helt enkelt skitgod haha.. lite myskig, lite som harts/kåda av trä, frän ja, men inte äcklig… awesome snarare. Men som sagt nu borta. Men det gör inget han är underbarast ändå. 😃
Ja, tur att man älskar dem med eller utan stank/doft :)