tankar kring omplacering
Nu e jag så kluven om min lilla dam. Vi fick ju hem en dvärgvädur i söndags och på bara några dagar är han en kär medlem i vår familj. Han är sjukt snäll och låter sig klappas och hållas. Klippa klorna på honom är som en önskedröm!!! :)
Men sen har vi vår lilla blandrasdam Alli! Vi har haft henne sen i september tillsammans med hennes bror som försvann. Alli är en levnadsglad, snäll men väldigt blyg dam. Hon älskar att sringa lös hagen, men uppskattar inte att bli hållen eller fångad för den delen. Hon är inte så förtjust att gå i sele då hon är ganska rädd och vill helst bara gömma sig. Hon är skygg i buren och är inte så förtjust i barn. O detta är min fundering att hon kanske bör bo hos någon som inte har småbarn.
Ja kanske blir hon stressad av barnmiljön och då kan det ju vara med lägligt att ha henne hos någon som inte har småbarn.
Men samtidigt kan det vara att hon bara är osäker och behöver mer tid för att bli riktigt tam. Ni kan inte ha henne inomhus?
Hade det varit min kanin så hade jag övervägt att omplacera, då jag vet hur det kan vara med tid och ljud när man har barn :)
Mvh Hela stora familjen <3
min man är allergisk så jag kan inte ha henne inomhus tyvärr.
Jag ska ta mig en riktig funderare för nu kommer ju sommarn och då kommer barnen va ute ännu mer.