Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 356 ggr
Matilda_91
0

Hemsk händelse! IGEN!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det hänt igen. Den där svarta sopsäcken har nån förbannelse över sig! Förra gången var det Gizmo som fasnade i säcken, den här gången var det den lilla madagaskarfärgade ungen. Som ni vet är det kompostgaller mellan Gizmos och ungarnas del i lekstugan och delen där jag har hö, spån, selar m.m. Längst ner på gallret har jag satt hönsnät eftersom ungarna kommer igenom maskorna på gallrerna.

Tidigare idag har jag bestämt mig för att behålla den lilla bruna ungen, jag tror det är en hona. Jag har kelat jättemycket med henne idag och är helt kär i henne!

Efter middagen fick jag världens sug efter att gå ut och gosa med henne igen så jag gick ut till lekstugan och öppnade dörren, och vad får jag se?

Jo lilla Minou sitter fast med ena benet i sopsäcken och hänger uppochned helt livlös. Hon har lyckats klättra över hönsnätet och hoppat upp på sopsäcken som står på balen med spån, precis som Gimzan gjorde. Antagligen hade hon fasnat med ena benet i ett av handtagen till säcken och ramlat ner. Handtaget hade snott sig stenhårt runt hennes lilla ben och jag fick inte loss henne, utan fick lov att klippa av plasten!

Jag vet inte hur länge hon har hängt där, men jag har undersökt henne noga och hon har inte ont. Benet är inte svullet eller nått och nu skuttar hon normalt. Hon haltade lätt ibörjan. Fy vad hemskt det var att se henne hänga där! Lilla gumman..

Nu ska jag gå ut och leta rätt på en träskiva att ställa mellan kaninernas del och min del i lekstugan.

Blazen
0

Läskigt Förvånad

Vemsan
0

nej vad hemskt =/ Klarar hon sig tror du?

Hälsningar Vemsan

Jojsan
0

usch! först när jag inte hade läst klart trodde jag hon hade dött, så det var verkligen tur att det gick hyfsat bra iaf

Mysofi
0

Nej, vad läskigt!! Tur att det gick någorlunda bra iaf!

Keligast
0

Vad hemskt :O Jag skulle fått panik..Vad tur hon är bra igen :)

KajsaM
0

Herregud så hemskt! Tur att hon klarade sig :)

Martina-b
0

nej gud vad hemskt tur att du gick ut jusst då annars hade hon ju kanske inte klarat sig:(

Taci
0

Usch vad jobbigt o komma ut o se det :S Vilken otur du verkar ha med dig ^^ Tur att hon är som vanligt nu =)

Ellen95
0

FörvånadLäskigt!

KvirrZ
0

Usch vad hemskt :o

- Mvh Emma

Stravaganza
0

Gud vad hemskt! :o

mimmi.k
0

Läskit…. tur att hon klarade sig och att hon mår bra nu!!! :)

Clariiz
0

usch :S

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[mangaa]
0

Stackaren , han var jättefin :)

huldisen
0

Så hemskt !