Funderar på ''förnamn''
Nu är Athena parad och jag vill starta igång en ny hemsida för detta ändamål.
Jag bara måste få fråga någon kunnig och allvetare… Är Phoenix upptaget?
Jag har ingen registrerad kaningård utan vill bara ha ett fint förnamn framför deras tilltalsnamn i stamtavlan sen.
Så hjälp mig gärna med detta och skjälp mig snälla inte med att sno detta namn nu som jag suttit i timmar och tillslut klurat ut.
Vill även höra här med er, vi var idag till veterinären för att hämta ut våran gammel katt som blivit klippt, samtidigt vägde vi då våran vovve. Tänkte även passa på då att fråga dem om de märker kaniner i öronen där, ''Nej, eller vi kan men då söver vi dem'' trooor jag svaret blev. jag blev lite ställd då jag trodde man inte behövde gå så overkill att man söver små kaninungar, för det ändamålet. Hörde jag fel, menade hon lugnande? Jag menar söva kanske upp till 4-5 ungar (eller fler, vem vet…) det skulle ju kosta skjortan!!
Sen har jag en fundering, vad kostar faktiskt en ''riktig'' märkning, där man bara ger kaninen lugnande? (det har jag hört innan att man gör)
Skulle verkligen behöva hjälp med detta, tack!
http://skaf.info/index.php?option=com_content&view=article&id=684&Itemid=314 Där är registrerade gårdsnamn inom SKAF
SKHRFs hemsida kommer jag inte in på, men där finns en lista över alla registrerade gårdsnamn.
Vad gäller märkning så får någon annan svara på det, är inte tillräckligt insatt. Vet att veterinär ska göra det för att ge bedövning, sövning tror jag inte är så ovanligt.. Men som sagt är jag inte så insatt.
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
#2 Tack för ditt svar! Ska kolla igenom registret!